Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
634 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-19 14:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.4.014.3(478) (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599) |
SM ISO690:2012 VELIŞCO, Nadejda. Instrumente eficiente de implementare a prevederilor procesului Bologna în învăţământul superior naţional. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 5(135), pp. 3-6. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3966918 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(135) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3966918 | ||||||
CZU: 378.4.014.3(478) | ||||||
Pag. 3-6 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordat impactul proiectelor TEMPUS ca o istorie de succes pentru Republica Moldova, fiind cel mai durabil program de susţinere a reformei învăţământului superior prin care s-a reușit: reforma curriculară, dezvoltarea guvernanţei universitare, fortificarea celor trei cicluri de studii – licenţă, masterat, doctorat; dezvoltarea mecanismului naţional de asigurare a calităţii în învăţământul superior; dezvoltarea autonomiei universitare şi perfecţionarea sistemului de gestionare a universităţilor; ajustarea formării specialiștilor la necesităţile pieţei muncii; crearea de parteneriate dintre mediul academic şi cel economic; fortificarea componentei de învăţare pe tot parcursul vieţii etc. |
||||||
Cuvinte-cheie autonomie universitară, guvernare universitară, asigurarea calităţii, reforme structurale etc, university autonomy, university governance, quality assurance, structural reforms etc |
||||||
|