Instrumente eficiente de implementare a prevederilor procesului Bologna în învăţământul superior naţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
632 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-19 14:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.4.014.3(478) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
SM ISO690:2012
VELIŞCO, Nadejda. Instrumente eficiente de implementare a prevederilor procesului Bologna în învăţământul superior naţional. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 5(135), pp. 3-6. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3966918
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(135) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Instrumente eficiente de implementare a prevederilor procesului Bologna în învăţământul superior naţional

Effective tools for implementing the provisions of the Bologna process in national higher education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3966918
CZU: 378.4.014.3(478)

Pag. 3-6

Velişco Nadejda
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 august 2020


Rezumat

În articol este abordat impactul proiectelor TEMPUS ca o istorie de succes pentru Republica Moldova, fiind cel mai durabil program de susţinere a reformei învăţământului superior prin care s-a reușit: reforma curriculară, dezvoltarea guvernanţei universitare, fortificarea celor trei cicluri de studii – licenţă, masterat, doctorat; dezvoltarea mecanismului naţional de asigurare a calităţii în învăţământul superior; dezvoltarea autonomiei universitare şi perfecţionarea sistemului de gestionare a universităţilor; ajustarea formării specialiștilor la necesităţile pieţei muncii; crearea de parteneriate dintre mediul academic şi cel economic; fortificarea componentei de învăţare pe tot parcursul vieţii etc.

The article addresses the impact of TEMPUS projects as a success story for the Republic of Moldova, being the most durable program to support the higher education reform through which it succeeded: curricular reform, the development of university governance, the strengthening of the three cycles of studies - bachelor's, master's, doctorate; development of the national mechanism of quality assurance in higher education; development of university autonomy and improvement of the university management system; adjusting the training of specialists to the needs of the labor market, creating partner-ships between the academic and the economic environment; strengthening the lifelong learning component, etc

Cuvinte-cheie
autonomie universitară, guvernare universitară, asigurarea calităţii, reforme structurale etc,

university autonomy, university governance, quality assurance, structural reforms etc