Condiții psihopedagogice de prevenire și diminuare a agresivității adolescenților
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
761 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 14:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (758)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4036)
SM ISO690:2012
ABURIA, Ali. Condiții psihopedagogice de prevenire și diminuare a agresivității adolescenților. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 2-3(120-121), pp. 29-31. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3931083
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(120-121) / 2020 / ISSN 1810-6455

Condiții psihopedagogice de prevenire și diminuare a agresivității adolescenților

Psychopedagogical Conditions for Preventing and Reducing Adolescent Aggressiveness

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3931083
CZU: 37.015.3

Pag. 29-31

Aburia Ali
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 iulie 2020


Rezumat

Articolul se axează pe determinarea condițiilor psihopedagogice de prevenire și diminuare a agresivității adolescenților. În baza analizei factorilor determinanți ai agresivității, se propune abordarea agresivității din perspectivă socioecologică. Constructul propus în lucrare poate servi drept temelie pentru programe educaționale, componentele sale constituind condiții psihopedagogice importante în diminuarea agresivității în rândul adolescenților. Orice program trebuie să se bazeze pe o coordonare eficientă a strategiilor ce vizează factorii de risc biologici, psihologici și sociali care contribuie la producerea agresivității, transformându-i în factori protectivi și de diminuare a agresivității.

The article focuses on determining the psychopedagogical conditions for preventing and reducing adolescents’ aggression. Based on the analysis of the determinants of aggression, we propose to approach aggression from a socioecological perspective. The construct presented in the paper can serve as a foundation for educational programs. The respective components represent important psychopedagogical conditions in diminishing the aggressiveness of adolescents. Any program must be based on an effective coordination of strategies targeting the biological, psychological, and social risk factors that contribute to the occurrence of aggression, turning them into protective and aggression-reducing factors.

Cuvinte-cheie
agresivitate, determinanţi, perspectivă socioecologică, condiţii psihopedagogice,

aggression, determinants, socioecological perspective, psychopedagogical conditions