The Interculturally Competent Teacher
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1066 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-30 15:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.037 (62)
Воспитание. Обучение. Образование (14644)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir, BOGHIAN, Ioana. The Interculturally Competent Teacher. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 3(63), pp. 23-27. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3519719
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(63) / 2019 / ISSN 1811-5470

The Interculturally Competent Teacher

Competențele interculturale ale profesorului în epoca globalizării

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3519719
CZU: 37.037

Pag. 23-27

Guţu Vladimir, Boghian Ioana
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 19 noiembrie 2019


Rezumat

In the age of globalization, teachers need to have special skills to deal with classroom diversity. Classroom diversity is represented by the different cultural, socio-economic backgrounds of the students in a class. The 21st-century teacher should be an interculturally competent person who knows how to address differences among students in a class in a positive manner, as well as manage con licts and con lict risks successfully. Studies have shown the need to train teachers with respect to several dimensions related to dealing with diversity in class: being and becoming aware of the types of differences among students, ways of positively exploiting differences among students in a class, ways of addressing and managing con licts based on difference, ways of eliminating discrimination in class. In this paper, we will outline the pro ile of an interculturally competent teacher.

În epoca globalizării, profesorii trebuie să aibă abilităţi speciale pentru a face faţă diversităţii clasei. Diversitatea clasei este reprezentată de diferitele medii culturale, socio-economice ale elevilor. Profesorul secolului XXI ar trebui să  ie o persoană competentă intercultural, care să știe să abordeze diferenţele dintre elevi într-o manieră pozitivă, precum și să gestioneze cu succes con lictele și riscurile de con lict. Studiile au arătat necesitatea de a instrui profesorii cu privire la mai multe dimensiuni legate de abordarea diversităţii în clasă: a  i și a conștientiza tipurile de diferenţe între elevi, modalităţi de exploatare pozitivă a diferenţelor dintre elevi, modalităţile de abordare și gestionare a con lictelor bazate pe diferenţă, modalităţi de eliminare a discriminării în clasă. În această lucrare, vom prezenta pro ilul unui profesor competent intercultural.

Cuvinte-cheie
intellectual education, cultural environments, cultural diversity, con lict management, intercultural competence,

educaţie intelectuală, medii culturale, diversitatea culturală, gestionarea con lictelor, competenţa interculturală