Reperarea valorilor personale și profesionale ale cadrelor didactice în actul educaţional
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
926 49
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-07 18:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.134 (38)
Воспитание. Обучение. Образование (14642)
SM ISO690:2012
VICOL, Nelu, CALEACHINA, Olga. Reperarea valorilor personale și profesionale ale cadrelor didactice în actul educaţional. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 4(60), pp. 75-80. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(60) / 2018 / ISSN 1811-5470

Reperarea valorilor personale și profesionale ale cadrelor didactice în actul educaţional

L’établissement des valeurs personnelles et professionnelles des cadres didactiques dans le processus éducationnel

CZU: 371.134

Pag. 75-80

Vicol Nelu, Caleachina Olga
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2019


Rezumat

Condiţiile atractive de muncă pot contribui considerabil la îmbunătăţirea climatului moral, la reducerea fluctuaţiei de cadre didactice şi la sporirea contingentului de profesori. Activitatea educaţională aduce mai multe satisfacţii, atunci când cadrele didactice sunt implicate cu adevărat în procesul de eficientizare a activităţii şcolii. Evident că satisfacţia profesională este dependentă de sistemul de valori al cadrului didactic. Realizarea valorilor superioare oferă o satisfacţie mai profundă. În acest sens, este oportună determinarea cadrelor didactice de a-şi lărgi sfera axiologică personală, susţinerea evoluţiei motivaţiilor lor spre cele de nivel superior (realizare, împlinire profesională armonie valorică etc.), consolidarea conştiinţei profesionale, susţinerea procesului de constituire a identităţii profesionale, dezvoltarea autonomiei şi responsabilităţii individuale a fiecărui actor.

Les conditions attrayantes de travail peuvent contribuer considérablement à l’amélioration du climat moral, à la diminution de la fluctuation des cadres didactiques et à l’augmentation du nombre des professeurs. L’activité éducationnelle apporte plusieurs satisfactions même quand les cadres didactiques sont impliqués véritablement dans le processus de l’efficacité de l’activité de l’école. Il est évident le fait que la satisfaction professionnelle est dépendant du système des valeurs du cadre didactique. La réalisation des valeurs supérieures offre une satisfaction plus profondement. Dans ce sens, il est favorable la détermination des cadres didactiques d’élargir leurs horizon axiologique personnelle, le soutien de l’évolution des leurs motivations vers celles du niveau supérieur (réalisation, satisfaction professionnelle, l’harmonie des valeurs, etc.) la consolidation de la conscience professionnelle, la soutenance du processus de constitution de l’identité professionnelle, le développement de l’autonomie et de la responsabilité individuelle de chaque acteur.

Cuvinte-cheie
cadru didactic, valoare, educaţie, formare continuă, valori personale și profesionale.,

cadre didactique, valeur, éducation, formation continue, valeurs personnelles et professionnelles.