Curriculum pentru disciplina opţională „Muzica modernă și TIC” (Clasele a V-a - a VI-a)
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
903 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-15 23:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:78+004 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4033)
Музыка (1814)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4232)
SM ISO690:2012
ACHIRI, Ion, HÎNCU, Ionela, PISĂU, Aurelia. Curriculum pentru disciplina opţională „Muzica modernă și TIC” (Clasele a V-a - a VI-a). In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 3(59), pp. 82-90. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(59) / 2018 / ISSN 1811-5470

Curriculum pentru disciplina opţională „Muzica modernă și TIC” (Clasele a V-a - a VI-a)

Curriculum of the optional discipline Modern music and ICT (Classes V-VI).

CZU: 37.016.046:78+004

Pag. 82-90

Achiri Ion, Hîncu Ionela, Pisău Aurelia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 2 ianuarie 2019


Rezumat

Curriculumul de faţă a fost elaborat în cadrul proiectului „Asigurarea ştiinţifică a calităţii, eficienţei şi relevanţei procesului educaţional în învăţământul secundar general”, Sectorul Calitatea Educaţiei, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, şi aprobat de Consiliul Naţional pentru Curriculum (Ordinul MECC nr. 792 din 25 mai 2018).

Music preferences of today’s students are extremely diverse. The problem is the lack of suitable musical culture of students. Optional Discipline Modern Music and ICT comes to contributes for the formation of musical culture of V-VI th grade students. At the same time, an important role in the formation of culture for modern music have the digital technologies, which evolved in parallel and in a relationship of interdependence with electroacoustic music (rock, pop, jazz, blues, etc.). Applying these options in the educational process the students will study music more attractive and interactive. This curriculum is a didactic tool and a normative document which describe conditions of learning and the achievement of performances which are expressed in competencies, sub-competences, contents, learning activities and assessments.

Cuvinte-cheie
modern music, ICT, culture of modern music, digital technologies, digital tools, types of modern music, creativity, collaboration, interactive activities and assessments.