Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1149 76 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-23 18:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8+37.015.3 (10) |
Психология (3477) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4033) |
SM ISO690:2012 OLĂRESCU, Valentina, BĂLAN, Constantin Răzvan. Asistența psihologică a adolescentului, victimă a violenței în școală. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 4(45), pp. 70-76. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | |||||||
Numărul 4(45) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | |||||||
|
|||||||
CZU: 159.922.8+37.015.3 | |||||||
Pag. 70-76 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
The number of reported incidents of school violence occuring in both Romania and the Republic of Moldova is rising. According to data released by the Romanian Police, every one in ten schools of Bucharest (10 percent) is not violence-proof. In 2008, the police have investigated over 350 school-related crimes inside or beyond the walls of Bucharest high-schools. [1] On the other hand, data reported in 2013 by district education inspectorates of the Republic of Moldova indicate that the number of violent episodes has doubled in the past years, the process being incremental. |
|||||||
Cuvinte-cheie violenţă în şcoală, agresivitate, delincvenţă juvenilă |
|||||||
|