Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1058 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-06 22:07 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.026:811.135.1'367.63 (1) |
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1233) |
Балканские романские языки (1461) |
SM ISO690:2012 CALLO, Tatiana. Afectivitatea gramaticală în valorificarea didactică a prepoziţiei ca factor de formare a vorbitorului cult. In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 4(48), pp. 3-8. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(48) / 2015 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.026:811.135.1'367.63 | ||||||
Pag. 3-8 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul abordează problematica afectivităţii în lumea complexă a gramaticii, axată, în special, pe re/înnoirea interioară a elevului în procesul educaţiei lingvistice, fapt ce reclamă revizuirea atitudinii faţă de vorbirea sa proprie şi a celor din jur. Formarea vorbitorului cult, ca o precompetenţă lingvistică a elevului, prin valorificarea trăirii afective, devine un indicator de pertinenţă al conţinutului de gramatică în şcoală. Sunt ilustrate unele aspecte ce pot contribui la valorificarea afectivă a prepoziţiei în şcoală. |
||||||
Cuvinte-cheie atmosferă lingvistică cultă, precompetenţă lingvistică, „frica” de gramatică, afectivitate gramaticală, plăcere verbală, particularizare afectivă. |
||||||
|