Sensuri actuale ale educaţiei și dezvoltarea serviciilor de asistență psihologică
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1139 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-02 08:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.9 (136)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4033)
Психология (3477)
SM ISO690:2012
BOLBOCEANU, Aglaida. Sensuri actuale ale educaţiei și dezvoltarea serviciilor de asistență psihologică. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 4, pp. 42-50. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4 / 2014 / ISSN 1811-5470

Sensuri actuale ale educaţiei și dezvoltarea serviciilor de asistență psihologică
CZU: 37.015.3+159.9

Pag. 42-50

Bolboceanu Aglaida
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 mai 2015


Rezumat

În articol sunt prezentate rezultatele obţinute în cadrul proiectului de cercetare și dezvoltare „Mecanisme şi metodologii de consultanţă şi consiliere a procesului de dezvoltare a personalităţii în contextul sociocultural modern”, privind necesităţile evoluării asistenței psihologice a copiilor și adolescenţilor în instituțiile educaţionale din Republica Moldova. Sunt evidențiate problemele sistemului privind serviciile de consiliere și consultanţă (asistența psihologică), problemele psihologice mai frecvente, cu care se confruntă actorii procesului educațional, oportunitățile și direcţiile de dezvoltare ale asistenței psihologice în sistemul educațional.

The authors presents the results obtained in the research and developmental project „Mechanisms and methodology of consulting and councelling the development of personality in modern sociocultural context”, the necessities to develop psychological assistance of children and adolescents in educational institutions of Republic of Moldova. System issues of existing psychological services are highlighted; common psychological problems with the actors of education facing are described; opportunities and development directions are mapped.

Cuvinte-cheie
personalitate, consiliere, consultantă, asistenţă psihologică, sistem educaţional,

dezvoltarea asistenţei psihologice în educație.