Profesionalizarea cadrelor didactice din perspectiva modelelor actuale de formare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1151 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 22:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.134 (38)
Воспитание. Обучение. Образование (14644)
SM ISO690:2012
EFTIMIE, Nicoleta. Profesionalizarea cadrelor didactice din perspectiva modelelor actuale de formare. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 2(38), pp. 61-64. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(38) / 2013 / ISSN 1811-5470

Profesionalizarea cadrelor didactice din perspectiva modelelor actuale de formare
CZU: 371.134

Pag. 61-64

Eftimie Nicoleta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2013


Rezumat

Alternativa de profesionalizare a cadrelor didactice bazată pe competenţă a iniţiat programe de formare cu atribuţii de pregătire iniţială şi continuă a cadrelor didactice în vederea obţinerii dreptului de a profesa în învăţământul universitar. În acest articol este realizat un studiu asupra categoriilor de competenţe ale cadrului didactic. Luând în considerare documente ale Comisiei Europeane sunt propuse competenţe, formulate în termeni de capacitate/abilitate din perspectiva rolului profesorului în condiţiile democratizării valorilor.

The alternative professionalization of teachers based on competence initiated initial and continuous training programs of teachers in order to obtain the right to practice in higher education. This article presents a study of the categories of teacher’s competence. Considering the European Commission documents, are proposed the competences formulated in terms of capacity /ability as a teacher’s role in conditions of democratization of values .

Cuvinte-cheie
formare pedagogică, roluri ale cadrului didactic, principii europene, competențe, valori