Doctoratul si reproducerea potentialului de cercetare. II. Secven'e din experienta Republicii Moldova
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
41 0
SM ISO690:2012
CANŢER, Valeriu, HOLBAN, Ion. Doctoratul si reproducerea potentialului de cercetare. II. Secven'e din experienta Republicii Moldova. In: Intellectus, 2010, nr. 2, pp. 66-74. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 2 / 2010 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Doctoratul si reproducerea potentialului de cercetare. II. Secven'e din experienta Republicii Moldova

The doctoral degree and reproduction of the research potential. II. Snapshots from the experience of the Republic of Moldova


Pag. 66-74

Canţer Valeriu, Holban Ion
 
Consiliul Naţional pentru Acreditare şi Atestare
 
 
Disponibil în IBN: 24 aprilie 2024


Rezumat

}n contextul conexiunii cu stiina si inovarea din vârful educaional al triunghiului „EDUCAIESTIINĂ-INOVARE”, se evideniază îndeosebi aspectele pregătirii noilor cadre stiinifi ce la nivelul exigenelor Mileniului trei. În studiul de faă se face o analiză a învăământului de doctorat la nivel naional, accentul punându-se pe fl exibilitatea si capacitatea sa de adaptare la condiiile actuale, în schimbare continuă, precum si de autoorganizare cu meninerea funcionalităii efi ciente. În baza experienei instituiilor organizatoare de doctorat din ară si de peste hotare, CNAA propune o reformare a sistemului naional de pregătire a cadrelor stiinifi ce pe bază de asociere si de conformare a acestora cerinelor stabilite în Uniunea Europeană.

In connection with the context of science education and innovation on top of the triangle „Education-Science-Innovation” highlights the particular aspects of the preparation of new scientifi c staff at Millennium three requirements. In the present study is an analysis of doctoral education at the national level, the emphasis is on fl exibility and ability to adapt to current conditions, constantly changing, self-organization and maintaining effective functionality. Based on experience organizing doctoral institutions in the country and abroad, CNAA proposes a reform of the national science teacher preparation based on their association and compliance requirements in the European Union.