Contribuții privind sporirea eficienței studierii obiectului ,,Grafica inginerească”
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
277 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-11 12:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.862 (4)
Воспитание. Обучение. Образование (14645)
SM ISO690:2012
DÎNTU, Sergiu, BOTEZ, Alexei, ŞULETEA, Angela. Contribuții privind sporirea eficienței studierii obiectului ,,Grafica inginerească” . In: Intellectus, 2022, nr. 2, pp. 84-92. ISSN 1810-7079. DOI: https://doi.org/10.56329/1810-7087.22.2.08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 2 / 2022 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Contribuții privind sporirea eficienței studierii obiectului ,,Grafica inginerească”

Contributions to Increasing the Efficiency of Studying the Subject “Engineering Graphics”

DOI:https://doi.org/10.56329/1810-7087.22.2.08
CZU: 372.862

Pag. 84-92

Dîntu Sergiu, Botez Alexei, Şuletea Angela
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 1 ianuarie 2023


Rezumat

The article approaches the problem of increasing the efficiency of studying the subject of Engineering Graphics within the limits of the hours stipulated in the curriculum. The transition to the widespread use of IT tools makes it necessary to combine the paper format with the electronic one. The student’s task usually consists in creating flat drawings after intuitive axonometric drawings. Based on the experience in teaching the discipline, the authors considered opportune to use the spatial models of the individual task created by the students themselves. A staggered teaching method of 3D modeling was elaborated with the selection of a minimum set of commands necessary to realize the proposed model at each of the practical occupations. Students can see the relationship between real objects and their projections, get acquainted with spatial modeling and develop spatial imagination.

Articolul abordează problema sporirii eficienței studierii obiectului Grafica inginerească în limita orelor prevăzute în curriculum. Trecerea la utilizarea largă a instrumentelor IT face necesară combinarea formatului hârtie cu cel electronic. Sarcina studentului, de regulă, constă în crearea unor desene plane care stau la baza documentației tehnice, după niște modele spațiale. Pornind de la experiența predării disciplinei, autorii au considerat mai utilă crearea modelelor spațiale nemijlocit de către studenți. În scopul încadrării în limita orelor prevăzute, a fost selectat un set minim de comenzi necesare pentru realizarea modelului propus. Astfel, îndeplinind lucrările, studenții pot vedea relația dintre obiectele reale și proiecțiile lor, se familiarizează cu modelarea spațială și înțeleg mai ușor materialul expus. 

Cuvinte-cheie
teaching material, graphic problems, Engineering Graphics,

material didactic, probleme grafice, grafică inginerească