Impactul nivelului educațional parental asupra agresivității la preadolescenți
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
300 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 19:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1:159.922.7 (3)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4033)
Психология (3477)
SM ISO690:2012
NANDOR, Nemes Madoxa. Impactul nivelului educațional parental asupra agresivității la preadolescenți. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2022, nr. 2(41), pp. 25-33. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v41.i2.p25-33
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 2(41) / 2022 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Impactul nivelului educațional parental asupra agresivității la preadolescenți

The impact of parental educational level on preadolescents aggression

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v41.i2.p25-33
CZU: 37.018.1:159.922.7

Pag. 25-33

Nandor Nemes Madoxa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 decembrie 2022


Rezumat

Nivelul educațional al părinților a fost observat că manifestă multiple infl uențe asupra copiilor. În acestă cercetare am investigat diferențele nivelurilor de agresivitate la preadolescenți în funcție de nivelul educațional atins de părinți. Eșantionul este compus din 219 elevi de clasa a VII-a și a VIII-a, și 438 părinții lor cu 3 nivele de educație parentală (de bază, mediu și superior). Rezultatele analizei ANOVA au relevat diferențe statistic semnifi cative pentru copii a căror părinți dețin o educație de bază (primar sau gimnazial), aceștia manifestând nivele mai ridicate de agresivitate pentru toate dimensiunile testate (agresivitate fi zică, verbală, furie și ostilitate). Astfel de diferențe ale mediilor de agresivitate nu au fost observate între preadolescenții a căror părinți au studii medii și cei cu studii superioare.

The educational level of parents has been observed to have multiple infl uences on children. In this research we investigatea the diff erences in the levels of aggression in preadolescents depending on the educational level achieved by parents. The sample consisted of 219 children, 7th and 8th grade, and 438 their parents with 3 levels of parental education (primary, secondary and higher). The results of the ANOVA analysis revealed statistically signifi cant diff erences for children whose parents have a basic education (primary or secondary), manifesting higher levels of aggression on all dimensions tested (physical aggression, verbal aggression, anger and hostility). Such diff erences in the means of aggression in preadolescents whose parents have secondary and higher education levels were not observed.

Cuvinte-cheie
agresivitate, preadolecenți, familie, educație parentală,

aggression, preadolescents, family, parental education