Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
546 34 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 22:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.091 (10) |
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (646) |
SM ISO690:2012 TOLSTAIA, Svetlana, CREŢU, Alin Ioan. Relaţia personalitate – burnout la cadrele didactice din învăţământul special. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 2(74), pp. 80-85. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.2.12 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(74) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.2.12 | ||||||
CZU: 376.091 | ||||||
Pag. 80-85 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Rezumat. Învățământul special, în ansamblul său, reprezintă un domeniu în care profesioniștii trebuie pregătiți în vederea reducerii impactului solicitărilor zilnice asupra performanțelor și stării lor emoționale. Dificultățile pe care le întâmpină, de obicei, sunt multiple, pornind de la pregătirea activităților didactice până la munca efectivă cu elevii care au cerințe educative speciale. Pentru ca o persoană să lucreze cu acești copii, este nevoie să dețină un ansamblu de trăsături de personalitate care să o susțină în sarcinile presante și activitățile care, uneori, pot avea diferite grade de periculozitate, datorate agresivității elevilor. Este necesar ca societatea să înțeleagă uzura şi epuizarea fizică şi psihică datorate solicitării excesive a energiei, forţelor și resurselor individuale, care determină o scădere a întregului potenţial de acţiune, mai ales în domeniul educației speciale. |
||||||
Cuvinte-cheie Burnout, epuizare, profesor, învățământ special, trăsături de personalitate, burnout, exhaustion, teacher, special education, personality traits |
||||||
|