Relaţia personalitate – burnout la cadrele didactice din învăţământul special
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
546 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 22:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.091 (10)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (646)
SM ISO690:2012
TOLSTAIA, Svetlana, CREŢU, Alin Ioan. Relaţia personalitate – burnout la cadrele didactice din învăţământul special. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 2(74), pp. 80-85. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.2.12
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(74) / 2022 / ISSN 1811-5470

Relaţia personalitate – burnout la cadrele didactice din învăţământul special

The relationship between personality – burnout In special education teachers...

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.2.12
CZU: 376.091

Pag. 80-85

Tolstaia Svetlana, Creţu Alin Ioan
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 august 2022


Rezumat

Rezumat. Învățământul special, în ansamblul său, reprezintă un domeniu în care profesioniștii trebuie pregătiți în vederea reducerii impactului solicitărilor zilnice asupra performanțelor și stării lor emoționale. Dificultățile pe care le întâmpină, de obicei, sunt multiple, pornind de la pregătirea activităților didactice până la munca efectivă cu elevii care au cerințe educative speciale. Pentru ca o persoană să lucreze cu acești copii, este nevoie să dețină un ansamblu de trăsături de personalitate care să o susțină în sarcinile presante și activitățile care, uneori, pot avea diferite grade de periculozitate, datorate agresivității elevilor. Este necesar ca societatea să înțeleagă uzura şi epuizarea fizică şi psihică datorate solicitării excesive a energiei, forţelor și resurselor individuale, care determină o scădere a întregului potenţial de acţiune, mai ales în domeniul educației speciale.

Special education, as a whole, is a field in which the professionals need to be trained in order to decrease the impact of daily demands on their performances and emotional state. The difficulties they usually face are many, from the preparation of the activities to the actual work with the special needs education students. In order to work with this kind of children, it is necessary to own several personality traits as a support in pressing tasks and activities that sometimes may have different degrees of danger. It is necessary that society understands the physical and mental exhaustion due to the excessive energy demand, strenghts or individual resources, that leads to a decrease of the whole potential of action, especially in the special education field.

Cuvinte-cheie
Burnout, epuizare, profesor, învățământ special, trăsături de personalitate,

burnout, exhaustion, teacher, special education, personality traits