Conversaţia – metodă didactică la lecţia de limbă și literatură română
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
652 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 10:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:[811.135.1+821.135.1.09] (4)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4033)
Балканские романские языки (1464)
Литература на балканских романских языках (2112)
SM ISO690:2012
LAȘCU, Cristina. Conversaţia – metodă didactică la lecţia de limbă și literatură română. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 4(72), pp. 35-38. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.05
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(72) / 2021 / ISSN 1811-5470

Conversaţia – metodă didactică la lecţia de limbă și literatură română

Conversation - teaching method at the romanian language and literature lesson

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.05
CZU: 37.016:[811.135.1+821.135.1.09]

Pag. 35-38

Lașcu Cristina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2022


Rezumat

Alegerea metodei potrivite în activitatea de predare-învăţare sporește eficienţa procesului instructiv. În prezentul articol analizăm una dintre cele mai vechi metode didactice – conversaţia. Alături de alte metode în care predomină acţiunea de comunicare orală dialogată, aceasta este pe larg folosită la toate disciplinele, inclusiv la lecţiile de limbă și literatură română, favorizând relaţia profesor-elev și stimulând efortul elevilor pentru exprimarea intelectuală.

Choosing the right method in the teaching-learning activity increases the efficiency of the instructional process. In this article we analyze one of the oldest teaching methods - conversation. Along with other methods in which the action of dialogic oral communication predominates, it is widely used in all disciplines, including Romanian language and literature lessons, favoring the teacher-student relationship and stimulating students’ effort for intellectual expression.

Cuvinte-cheie
metodă didactică, comunicare, tipuri și forme de conversaţie, conversaţie euristică,

didactic method, communication, types and forms of conversation, heuristic conversation