Abordări ale ruşinii ca factor perturbator în socializarea preşcolarilor
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
732 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-10 15:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2:159.942 (4)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2097)
Психология (3477)
SM ISO690:2012
ANDRASCIUC, Vasilica. Abordări ale ruşinii ca factor perturbator în socializarea preşcolarilor. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 3(71), pp. 102-104. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(71) / 2021 / ISSN 1811-5470

Abordări ale ruşinii ca factor perturbator în socializarea preşcolarilor

Shameful approaches as a disturbing factor in preschool socialization

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.14
CZU: 373.2:159.942

Pag. 102-104

Andrasciuc Vasilica12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Tehnologic Al. Filipaşcu, Maramureş
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2021


Rezumat

Perioada preşcolară reprezintă o importantă etapă în dezvoltarea optimă a fiinţei umane. Relaționarea preșcolarilor antrenați în activităţi ludice, specifice vârstei, cu alţi copii şi adulţi, reprezintă oportunitatea de a-şi dezvolta competențele de comunicare, într-un mod armonios. Atâta timp, cât preşcolarilor li se induce de către alţi copii sau adulţi sentimente de ruşine, frică, psihologii şi specialiştii în neuroştiinţe sunt de părere că sentimentul de ruşine le scade încrederea în sine, produce convingeri negative despre propria persoană, reduce creativitatea şi creşte răspunsul la stres, consecinţe pe care niciun adult iubitor nu îşi doreşte atunci, când încearcă să corecteze comportamentul copilului. În dezvoltarea socială a preşcolarilor, prima formă de adaptare se produce la nivelul familiei, a doua – la nivelul grupului de joacă şi al grădiniţei, iar al treilea – la tipurile de activităţi pe care le desfăşoară.

The preschool period is an important part of the optimal development of the human being. The preschooler who interacts with other children and adults, who is involved in age-specific play activities, have the opportunity to develop their social part in a harmonious way. As long as preschoolers are induced by other children, or adults, feelings of shame, fear, psychologists and neuroscientists say that the feeling of shame lowers their self-confidence, produces negative beliefs about themselves, reduces creativity and increases the response to stress, consequences that no loving adult wants when trying to correct the child’s behavior.In the social development of preschoolers,the first form of adaptation occurs at the family level, the second at the level of the playgroup and the kindergarten, and the third at the types of activities they carry out.

Cuvinte-cheie
rușine, adaptare, dezvoltare, socializare, familie, grădiniță,

shame, adaptation, development, socialization, family, kindergarten