Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
732 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-10 15:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2:159.942 (4) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2097) |
Психология (3477) |
SM ISO690:2012 ANDRASCIUC, Vasilica. Abordări ale ruşinii ca factor perturbator în socializarea preşcolarilor. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 3(71), pp. 102-104. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.14 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(71) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.14 | ||||||
CZU: 373.2:159.942 | ||||||
Pag. 102-104 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Perioada preşcolară reprezintă o importantă etapă în dezvoltarea optimă a fiinţei umane. Relaționarea preșcolarilor antrenați în activităţi ludice, specifice vârstei, cu alţi copii şi adulţi, reprezintă oportunitatea de a-şi dezvolta competențele de comunicare, într-un mod armonios. Atâta timp, cât preşcolarilor li se induce de către alţi copii sau adulţi sentimente de ruşine, frică, psihologii şi specialiştii în neuroştiinţe sunt de părere că sentimentul de ruşine le scade încrederea în sine, produce convingeri negative despre propria persoană, reduce creativitatea şi creşte răspunsul la stres, consecinţe pe care niciun adult iubitor nu îşi doreşte atunci, când încearcă să corecteze comportamentul copilului. În dezvoltarea socială a preşcolarilor, prima formă de adaptare se produce la nivelul familiei, a doua – la nivelul grupului de joacă şi al grădiniţei, iar al treilea – la tipurile de activităţi pe care le desfăşoară. |
||||||
Cuvinte-cheie rușine, adaptare, dezvoltare, socializare, familie, grădiniță, shame, adaptation, development, socialization, family, kindergarten |
||||||
|