Opera pedagogică a lui G.G. Antonescu, din perspectivă diacronică
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
741 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 22:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (478)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4032)
SM ISO690:2012
BRÎNZĂ, Ionela. Opera pedagogică a lui G.G. Antonescu, din perspectivă diacronică. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 3(71), pp. 64-68. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(71) / 2021 / ISSN 1811-5470

Opera pedagogică a lui G.G. Antonescu, din perspectivă diacronică

The pedagogical work of G.G. Antonescu from a diachronic perspective

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.08
CZU: 37.013

Pag. 64-68

Brînză Ionela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2021


Rezumat

Articolul nostru are ca scop general analiza operei lui G.G. Antonescu, în contextul actualității sale, în epoca modernă și contemporană (postmodernă), așa cum a fost văzută de unul dintre cei mai importanți reprezentanți ai istoriei pedagogiei românești, Ion Gh. Stanciu. Avem in vedere analiza dimensiunii istorice a operei pedagogului G.G. Antonescu (1882-1955) din perspectivă diacronică și evidențierea dimensiunii epistemologice a pedagogiei lui, susținută la nivel conceptual, normativ și metodologic, dar și prin modelul instituțional proiectat, la nivelul întregii sale activităţi, în spiritul reformei preconizate.

The general purpose of this article is to analyze the work of G.G. Antonescu from the perspective of his actuality in the modern and contemporary (postmodern) era, as seen by one of the most important representatives of the history of Romanian pedagogy, Ion Gh. Stanciu. We consider the analysis of the historical dimension of the work of the pedagogue G.G. Antonescu (1882-1955), from a diachronic perspective and highlighting the epistemological dimension of his pedagogy, supported at a conceptual, normative and methodological level, but also by the institutional model designed at the level of his entire work in the spirit of the planned reform.

Cuvinte-cheie
cercetare istorică diacronică, școala formativ-organicistă, opera pedagogică a lui G.G. Antonescu, perspectivă epistemologică și cronologică,

diachronic historical research, formative-organicist school, pedagogical work of G.G. Antonescu, epistemological and chronological perspective