Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
701 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-15 21:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
94(478):172-053.2"1944-1961" (1) |
История Молдавии. Республика Молдова (67) |
Всеобщая история (3888) |
SM ISO690:2012 DOLGHI, Adrian. Propagarea valorilor copilăriei sovietice şi formarea unei noi identităţi în RSS oldovenească (1944–1961). In: Revista de Etnologie şi Culturologie, 2020, nr. 27, pp. 12-20. ISSN 1857-2049. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3956738 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Etnologie şi Culturologie | ||||||
Numărul 27 / 2020 / ISSN 1857-2049 /ISSNe 2537-6152 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3956738 | ||||||
CZU: 94(478):172-053.2"1944-1961" | ||||||
Pag. 12-20 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezentul articol elucidăm modelele şi valorile sovietice ale copilăriei implementate în RSS Moldovenească în perioada postbelică, care au stat la baza formării unei noi identităţi civice şi etnoculturale, străine majorităţii populaţiei – „Omul sovietic”. Considerăm cercetarea copilăriei sovietice importantă pentru a înţelege cum a influenţat instituţiile statului şi cele ideologice asupra copiilor, şi care era rolul instituţiei copilăriei în construcţia unei noi societăţi comuniste. Constatăm că sistemul educaţional, presa şi literatura pentru copii, teatrele şi cinematografele au fost utilizate în calitate de instrumente ideologice în procesul de formare a convingerilor comuniste a tinerei generaţii şi cultivarea calităţilor personale specifice comuniştilor: disciplină, credinţă partidului şi liderilor, subordonare, colectivism, jertfire de sine pentru cauza comunistă etc. Astfel în perioada postbelică în RSS Moldovenească, dar şi în întreg spaţiul sovietic şi socialist putem vorbi despre o „copilărie îndoctrinată”. Inocularea sistemică a „valorilor comuniste” a dus la deformarea conştiinţei maselor largi a populaţiei, formarea prejudecăţilor şi stereotipurilor sovietice, a gândirii totalitare – ceia ce reprezintă, în prezent una din cauzele principale a stagnării transformărilor democratice. |
||||||
Cuvinte-cheie copilărie sovietică, valori, educaţie, ideologie, conştiinţă deformată, советское детство, ценности, воспитание, идеология, искаженное сознание, Soviet childhood, values, education, ideology, distorted consciousness |
||||||
|