Videoconferinţa – un instrument de instruire la distanţă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
546 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 11:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.43:004 (57)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4036)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4240)
SM ISO690:2012
BACALÎM, Alina. Videoconferinţa – un instrument de instruire la distanţă. In: Interuniversitaria, Ed. 9, 16 mai 2013, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2014, Ediția 09, Vol.1, pp. 84-87. ISBN 978-9975-50-061-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 09, Vol.1, 2014
Colocviul "Interuniversitaria"
9, Bălți, Moldova, 16 mai 2013

Videoconferinţa – un instrument de instruire la distanţă

CZU: 37.018.43:004

Pag. 84-87

Bacalîm Alina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 18 martie 2020


Rezumat

The article highlights the potential of video conferencing as an effective tool for distance learning. A course can be done as a series of videoconferencing, because it refers to the traditional teaching elements developed in classrooms equipped with modern technology. OpenMeetings is a video conferencing system that can be optimally implemented in academia, because of its free software that allows video conferencing and on-line presentations within the framework of distance learning and has a smart board with a wide range of tools that allow participants to collaborate with each other efficiently and in real time

Cuvinte-cheie
video conferencing, distance learning, modern technology, video conferencing system, OpenMeetings