Proiectarea conţinutului educaţional cu utilizarea TIC
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
803 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-07 16:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:004 (43)
Organizarea instruirii (552)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4233)
SM ISO690:2012
MAXIAN, Pavel. Proiectarea conţinutului educaţional cu utilizarea TIC. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 1(119), pp. 21-24. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3695365
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(119) / 2020 / ISSN 1810-6455

Proiectarea conţinutului educaţional cu utilizarea TIC

Designing Educational Content Using ICT

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3695365
CZU: 37.091:004

Pag. 21-24

Maxian Pavel
 
Liceul Teoretic ”A. Agapie”, s. Pepeni, r. Sângerei
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2020


Rezumat

Impactul TIC în procesul educaţional se manifestă prin schimbări ale formelor, conţinuturilor şi mediilor de predare, ale modului de interacţiune profesor-elev – factori care influenţează esenţial procesul de predare-învăţare. Cu certitudinea că tehnologiile informaţiei şi comunicării vor deveni instrumente de utilitate universală, este necesar să se dezvolte în acest sens un nou mod de gândire şi de comportament, care le va permite cadrelor didactice să facă faţă oricărei noi cerinţe. Rezultatul aşteptat de la implementarea TIC depinde, în foarte mare măsură, de atitudinea şi măiestria pedagogică a fiecărui profesor în parte. Dacă profesorii nu vor pune accentul corect pe valoarea pedagogică a TIC, acestea vor rămâne doar accesorii ”la modă” în curricula şcolare.

The impact of the new ICTs in education is manifesting itself through changes of form, content, and teaching environment, as well as a new teacher-student interaction. All of these are factors that exert a crucial influence on the teachinglearning process. With the certainty that information and communication technologies will become tools of universal utility, it is necessary to develop in this respect a new way of thinking and behavior that will enable teachers to cope with any new requirement. The expected result from the implementation of the new ICTs depends very much on the attitude and pedagogical skills of each teacher. If teachers do not focus properly on the pedagogical value of new ICTs, these will remain merely “fashionable” accessories of the school curriculum.

Cuvinte-cheie
TIC, proiectare, conținut educațional, principii, recomandări,

design of educational content, principles, recommendations, ICT