Modalităţi de formare a competenţelor specifice la Istorie prin prisma studierii unităţii naţionale româneşti
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1022 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-13 17:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:94 (3)
Organizarea instruirii (552)
Istoria generală (528)
SM ISO690:2012
BUCATARU, Igor, BUCĂTARU, Vera. Modalităţi de formare a competenţelor specifice la Istorie prin prisma studierii unităţii naţionale româneşti. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 6(118), pp. 49-52. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3583337
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(118) / 2019 / ISSN 1810-6455

Modalităţi de formare a competenţelor specifice la Istorie prin prisma studierii unităţii naţionale româneşti

Developing Students’ Specific Competences for History through the Study of Romanian National Unity

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3583337
CZU: 37.091:94

Pag. 49-52

Bucataru Igor1, Bucătaru Vera2
 
1 Centrul de Excelență în Energetică și Electronică din Chișinău,
2 Liceul Teoretic „Mihai Viteazul“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2020


Rezumat

În societatea noastră, problema unităţii naţionale româneşti rămâne a fi una delicată până în ziua de azi. Datoria cadrelor didactice, în special a profesorilor de istorie, este de a le oferi elevilor posibilitatea de a descoperi independent adevărul istoric, de a-şi forma o opinie proprie asupra evenimentelor studiate prin prisma cercetării şi analizei mai multor surse istorice. Autorii articolului propun o modalitate de formare a următoarei competenţe specifice la Istorie: Aprecierea critică şi obiectivă a situaţiilor, faptelor şi proceselor istorice, prin intermediul studierii subiectului ”Mişcarea de eliberare naţională a românilor din Basarabia în anii 1917-1918. Unirea Basarabiei cu România”.

The issue of Romanian national unity remains a sensitive one for our society. The duty of teachers, especially history teachers, is to provide the students with an opportunity to discover historical truths independently and to arrive to their own conclusions concerning the historical events under scrutiny. This may be achieved through the study and analysis of a number of primary sources. The authors describe their approach to the development of the following specific competence in History: Critical and objective appraisal of historical contexts, events, and processes, which is achieved by studying the subject The National Liberation Movement of the Romanians of Bessarabia, 1917-1918. The Unification of Bessarabia with Romania.

Cuvinte-cheie
Marea Unire, competențe, conţinuturi, apreciere critică, valori, surse istorice, demnitate naţională, curriculum,

Great Unification, competences, contents, critical appraisal, values, historical sources, national dignity, curriculum