Funcția și rolul obiectului in formarea compoziției coregrafice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
615 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-01 18:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
793.3.024:645 (1)
Divertisment. Jocuri. Sport (1703)
Economie casnică. Științe domestice. Întreținerea casei (170)
SM ISO690:2012
BEȚIȘOR, Angela. Funcția și rolul obiectului in formarea compoziției coregrafice. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 2(35), pp. 112-115. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(35) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Funcția și rolul obiectului in formarea compoziției coregrafice

The function and role of the object in forming the coregraphic composition

CZU: 793.3.024:645

Pag. 112-115

Bețișor Angela
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2020


Rezumat

În condițiile în care criteriile ce împart arta în anumite domenii sunt tot mai puțin definite, apare necesitatea reactualizării noțiunilor de contemporaneitate, inovație, acest fapt fiind un proces firesc și pentru arta coregrafică. În acest articol este analizată practica utilizării obiectelor și a articolelor de uz casnic în coregrafie, rolul și funcțiile acestora în procesul de creare a operelor coregrafice moderne. Studiul presupune o evaluare a discursului artistic prin prisma tendințelor tradiționale și inovatoare, a tehnicilor și a expresiei compoziționale, care ajută coregrafii să creeze o imagine artistică în dans cu ajutorul obiectelor.

Under the circumstances when the criteria that divide art into certain domains are less and less definite, there appears the necessity of reactualizing the notions of contemporaneity, innovation, this fact being a natural process for choreographic art as well. The author examines the practice of using household goods (objects) in choreographic art and their role and functions in forming modern choreographic compositions. The paper presents an evolution of the artistic discourse and analyses the correlation of traditional and innovative tendencies which help ballet masters to create artistic images in dance using household objects.

Cuvinte-cheie
obiect, articol de uz casnic, artă coregrafică, imagine artistică, inovaţie,

object, household goods, choreographic art, artistic image, innovation