Tendințele dezvoltării expresivității transcendentale actoricești in teatrul contemporan moldovenesc
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
580 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-15 14:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.028.3(478) (1)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524)
SM ISO690:2012
CATEREVA, Irina. Tendințele dezvoltării expresivității transcendentale actoricești in teatrul contemporan moldovenesc. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 2(35), pp. 76-81. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(35) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Tendințele dezvoltării expresivității transcendentale actoricești in teatrul contemporan moldovenesc

Tendencies in the development of the transcendental expressiveness in the moldovan contemporary theatre

CZU: 792.028.3(478)

Pag. 76-81

Catereva Irina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2020


Rezumat

Expresivitatea actorului în teatrul contemporan moldovenesc nu poate fi examinată în afara legăturii sale cu tendințele de bază ale dezvoltării artei teatrale europene. În acest context, ea reflectă direcția de dezvoltare a teatrului moldovenesc, influențată de două curente opuse, existente simultan. Primul vector este îndreptat în exterior. Cel de al doilea vector de dezvoltare a expresivității actoricești este îndreptat spre interior, către esența spirituală a artei teatrale. El este legat de procesele profunde care au afectat arta dramatică a Moldovei, care s-a avântat spre pilonul lăuntric, spre origini, spre sursele inițiale, din adâncurile cărora crește tradiția teatrală, unde mitul și ritualul există indispensabil

The expressiveness of the actor in the Moldovan contemporary theatre cannot be examined apart from its link with the basic trends of development of European theatrical art. In this context, it reflects the direction of development of the Moldovan theatre, influenced by two opposite directions, existing simultaneously. One vector is directed outside. The second vector of development of the expressiveness of actors is directed inward, towards the spiritual essence of theatrical art. It is related to the profound processes that have affected the dramatic art of Moldova, which has soared to the inner pillar, to the origins, to the original sources, from the depths of which the theatrical tradition grows, where the myth and ritual are indispensable.

Cuvinte-cheie
expresivitatea transcendentală a actorului, mitul, ritualul, personaj-arhetip, transculturalitatea,

transcendental expressiveness of the actor, myth, ritual, character-archetype, transculturality