Dimensiuni interculturale în context educaţional polonez
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
726 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-28 17:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0:373(438) (1)
Educație (14645)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. Dimensiuni interculturale în context educaţional polonez. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 4-5(116-117), pp. 67-72. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3521049
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(116-117) / 2019 / ISSN 1810-6455

Dimensiuni interculturale în context educaţional polonez

Intercultural Dimensions in the Polish Educational Context

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3521049
CZU: 37.0:373(438)

Pag. 67-72

Goraş-Postică Viorica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2019


Rezumat

Articolul este un studiu eseistic asupra rezultatelor observării, studiilor de caz şi cercetării literaturii de specialitate, în cadrul celei de a XII-a ediţie a şcolii de vară de la Universitatea ”Elena Grzegorzewska” din Varşovia, iniţiată şi coordonată de Catedra UNESCO ”Janusz Korczak”, în baza unui proiect UNESCO. Tematica cercetărilor prezentate şi discutate, precum şi a activităţilor de instruire este legată de asigurarea egalităţii de gen şi a egalităţii copiilor prin discursul liberal şi conservativ, cu implicaţii sociale şi lingvistice. Referinţele specifice la bunele practici şcolare din contextul actual polonez, dar şi la problemele cu care se confruntă cercetarea pedagogică, provoacă cititorul să descopere unele aspecte problematice şi să îşi extindă orizontul şi perspectivele de abordare a subiectelor analizate de autoare.

The article represents an essay study on the results of observation, case studies and literature review held at the 12th Summer School at the Elena Grzegorzewska University in Warsaw, initiated and coordinated by the UNESCO Janusz Korczak Chair based on a UNESCO project. The research presented and discussed at the summer school, as well as the training activities were related to ensuring gender equality and children’s equality through liberal and conservative discourse, with social and linguistic implications. The specific references to good school practices in the current Polish context, but also to the problems facing current pedagogical research challenge the readers of the article to discover some problematic aspects and to expand their horizon and the perspectives of approach to the themes analyzed by the authors

Cuvinte-cheie
interculturalitate, educaţie, cercetare calitativă, context polonez, copii, profesori, discurs, drepturi egale,

interculturallity, education, qualitative research, Polish context, children, teachers, speech, equal rights