Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
854 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-26 21:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4380) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
SM ISO690:2012 CUCOŞ, Constantin. Fără viziune şi proiecţie nu există educaţie (pledoarie pentru o filosofie a educaţiei). In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 1(107), pp. 2-5. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(107) / 2018 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 2-5 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autorul pledează argumentativ pentru o filosofie a educaţiei, ca vector al acţiunii formative, care vizează un plan reflexiv de proiectare a unei viziuni, o perspectivă ideatică, în capacitate de a justifica, directiva şi valida practica paideică. Or, filosofia educaţiei reprezintă o disciplină integrativă, cu caracter metateoretic şi holistic, ce pune sub semnul interogaţiei şi reflecţiei (din perspectiva reperelor: existenţă, acţiune, cunoaştere, valori, normativitate, temporalitate) mai multe orizonturi legate de educaţie: esenţa şi sensul educaţiei, fundamentele acţiunii educative, legătura dintre educaţie şi celelalte practici umane, finalităţile educaţiei, valorile transmise prin practicile paideice etc. Astfel, se cristalizează şase profiluri teoretice şi interdependente, ce se subscriu filosofiei educaţiei: ontologia educaţiei, praxiologia educaţiei, epistemologia educaţiei, axiologia educaţiei, normativitatea educaţiei și dialectica educaţiei |
||||||
Cuvinte-cheie filosofia educaţiei, viziune, epistemologie, praxiologie, axiologie |
||||||
|