Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
699 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 22:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.011:165 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (154) |
SM ISO690:2012 TULEI, Angela. Repere epistemologice de definire a valorilor. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 5(125), pp. 145-151. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(125) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.011:165 | ||||||
Pag. 145-151 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol problema privind valorile este abordată din diferite perspective. Istoria omului începe odată cu istoria sem-nelor şi a valorilor. Animalele, spre deosebire de om, fiind necuvântătoare, nu pot să-şi transforme atracţiile şi repulsiile în valori. Numai dialogul, mai întâi cu ceilalţi şi mai târziu cu sine însuşi, permite distanţarea de fenomene şi ivirea întrebărilor despre esenţa lor. Numai dialogul face posibilă elaborarea ideilor, singurul mijloc dialogal de comunicare fiind limbajul uman. Teoria valorilor reprezintă o serie de abordări pentru a înțelege cum, de ce și în ce măsură oamenii dau valoare lucrurilor. Chestiunea valorilor a fost definită din diverse perspective și dimensiuni, cum ar fi: dimensiunea filosofică, perspec-tiva istorică, perspectiva economică, pedagogică, estetică, psihologică etc., însă cercetările arată că conceptul valoare capătă ecou mai cu seamă în reflecția pedagogică. |
||||||
Cuvinte-cheie valoare, valori ale existenței umane, dimensiune, pedagogie, bine, râu, valoare generică, entitate, value, human existence values, dimention, pedagogy, good, evil, generic value, entity |
||||||
|