Învăţământul incluziv în regiunea transnistreană: realitate, probleme, perspective
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
695 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 15:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1(478) (8)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646)
SM ISO690:2012
TURCEAC, Svetlana. Învăţământul incluziv în regiunea transnistreană: realitate, probleme, perspective. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 3(115), pp. 28-31. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(115) / 2019 / ISSN 1810-6455

Învăţământul incluziv în regiunea transnistreană: realitate, probleme, perspective

Inclusive Education in the Transnistria Region: Reality, Issues, and Perspectives

CZU: 376.1(478)

Pag. 28-31

Turceac Svetlana
 
Centrul Educational Dezvoltare Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2019


Rezumat

Articolul prezintă o analiză a situaţiei curente în educaţia copiilor cu CES, oferind modalităţi de construire a unui model incluziv în regiunea transnistreană. Sunt aduse argumente în favoarea necesităţii de a înlocui modelul axat pe segregare. Principalul factor este schimbarea mentalităţii profesorilor şi părinţilor privind posibilităţile oferite de educaţia incluzivă, care se bazează pe un mediu de învăţare securizant, pe un curriculum flexibil şi pe elemente ale învăţământului la distanţă.

The article presents an analysis of the current situation concerning the teaching of children with special educational needs and the possible ways of building an inclusive education model in the Transnistria region. It also proves the need to replace the segregated approach model, currently employed in the region. The main factor here is changing the mentality of teachers and parents about the possibilities of an inclusive education built in the spirit of trust, using a flexible curriculum and distance learning opportunities.

Cuvinte-cheie
societate incluzivă, educație incluzivă, copii cu dezvoltare atipică, traseu educaţional individual,

inclusive society, inclusive education, children with SEN, individual educational track