Pedagogia mediului de învăţare. Despre şcoala primitoare şi ”al treilea profesor”
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
810 93
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 18:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.2 (73)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
NEDELCU, Anca. Pedagogia mediului de învăţare. Despre şcoala primitoare şi ”al treilea profesor”. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 3(115), pp. 20-24. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(115) / 2019 / ISSN 1810-6455

Pedagogia mediului de învăţare. Despre şcoala primitoare şi ”al treilea profesor”

The Pedagogy of Study Environment: the Welcoming School and “the Third Teacher”

CZU: 37.013.2

Pag. 20-24

Nedelcu Anca
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2019


Rezumat

Articolul prezintă accente actuale cu privire la noile spaţii de învăţare destinate elevilor de azi. Se invocă necesitatea scoaterii clasei în afara pereţilor, „naturalizării” spaţiilor de învăţare, nevoia de multiperspectivitate, de flexibilitate, de calitate şi siguranţă, de „digitalizare”. Într-o nouă pedagogie a mediului educaţional, se propun restructurări de substanţă, valorificarea organică a tehnologiilor moderne în demersurile didactice, toate acestea pentru amplificarea experienţelor formative, pentru ca elevii să se simtă bine şi în siguranţă la şcoală.

The article introduces a number of current accents concerning new types of study space for the pupils of today. Arguments are made in favor of taking the classroom outside school walls, ‘naturalizing’ study spaces, the need for multiple perspectives, flexibility, quality, security, and digitalization. A new pedagogy of study environment proposes core restructuring and an organic exploration of modern technologies in teaching activities. Both are meant to amplify formative experiences in order for the students to feel good and feel secure in school.

Cuvinte-cheie
şcoală primitoare şi prietenoasă, mediu de învățare, multiperspectivitate, digitalizare,

friendly and welcoming school, study environment, multiple perspectives, Digitalization