Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
690 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-26 18:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.26 (154) |
Educație (14651) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Evaluarea sumativă individualizată: jurnalul. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 6(112), pp. 24-29. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 6(112) / 2018 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.26 | ||||||
Pag. 24-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul se referă la o probă de evaluare de ultimă generaţie, puternic individualizată, dar deocamdată puţin aplicată în sistemul de învăţământ din republică: jurnalul. Majoritatea disciplinelor şcolare oferă oportunităţi de utilizare a jurnalului, dar curricula nu menţionează explicit acest produs perfect evaluabil. Sunt examinate modalităţile de a utiliza jurnalul pentru evaluarea la finele unităţi didactice şi criteriile, indicatorii, descriptorii în baza cărora ar putea fi apreciat acest produs. Completarea agendei de lectură sau a jurnalului ca elemente constituente ale portofoliului poate deveni o sarcină formatoare de durată, fără ca profesorul să citească şi să evalueze textele scrise. În cazul jurnalului de cercetare, elevii îşi vor dezvolta spiritul de observaţie şi vor prezenta notiţe zilnice, dar şi observaţii de sinteză; solicitând un jurnal comun de echipă, profesorul va miza pe capacitatea elevilor de a-şi organiza munca şi de a distribui sarcinile, dar şi pe cea de a generaliza cele observate într-o formă grafică originală |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare formativă, evaluare sumativă, jurnal reflexiv, jurnal de lectură, jurnal de cercetare, criterii de evaluare, formative assessment, summative assessment, reflexive journal, reading journal, research journal, assessment criteria |
||||||
|