Evaluarea sumativă individualizată: jurnalul
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
690 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-26 18:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26 (154)
Educație (14651)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Evaluarea sumativă individualizată: jurnalul. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 6(112), pp. 24-29. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(112) / 2018 / ISSN 1810-6455

Evaluarea sumativă individualizată: jurnalul

A Form of Individualized Summative Assessment: the Journal

CZU: 371.26

Pag. 24-29

Cartaleanu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 septembrie 2019


Rezumat

Articolul se referă la o probă de evaluare de ultimă generaţie, puternic individualizată, dar deocamdată puţin aplicată în sistemul de învăţământ din republică: jurnalul. Majoritatea disciplinelor şcolare oferă oportunităţi de utilizare a jurnalului, dar curricula nu menţionează explicit acest produs perfect evaluabil. Sunt examinate modalităţile de a utiliza jurnalul pentru evaluarea la finele unităţi didactice şi criteriile, indicatorii, descriptorii în baza cărora ar putea fi apreciat acest produs. Completarea agendei de lectură sau a jurnalului ca elemente constituente ale portofoliului poate deveni o sarcină formatoare de durată, fără ca profesorul să citească şi să evalueze textele scrise. În cazul jurnalului de cercetare, elevii îşi vor dezvolta spiritul de observaţie şi vor prezenta notiţe zilnice, dar şi observaţii de sinteză; solicitând un jurnal comun de echipă, profesorul va miza pe capacitatea elevilor de a-şi organiza munca şi de a distribui sarcinile, dar şi pe cea de a generaliza cele observate într-o formă grafică originală

The article describes a highly individualized last-generation assessment task, which at the present is seldom applied in our country’s education system: the journal. Most school subjects provide opportunities for the teacher to use the journal in assessment, but the existent curricula fail to mention this perfectly assessable product. We examine the various ways in which the journal may be used for assessment at the end of the didactic module, as well as the criteria, indicators, and descriptors based on which this product may be evaluated. Filling in a reading journal as part of the portfolio may become a long-running formative task even without the teacher reading and assessing the writing. In the case of the research journal the students will develop their observation skills and write both daily notes and synthesizing observations; by asking the students to fill a journal as a team, the teacher will count on students’ capacity to organize their own work and to distribute tasks between themselves, but will also expect them to be able to generalize their observations in an original graphic form.

Cuvinte-cheie
evaluare formativă, evaluare sumativă, jurnal reflexiv, jurnal de lectură, jurnal de cercetare, criterii de evaluare,

formative assessment, summative assessment, reflexive journal, reading journal, research journal, assessment criteria