Conceptualizarea formării orientărilor valorice la studenţi prin arta coregrafică: abordare psihologică şi pedagogică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
602 2
Ultima descărcare din IBN:
2020-02-03 14:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14:792.8 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524)
SM ISO690:2012
DOHOTARU, Maia. Conceptualizarea formării orientărilor valorice la studenţi prin arta coregrafică: abordare psihologică şi pedagogică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 3(109), pp. 11-16. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(109) / 2018 / ISSN 1810-6455

Conceptualizarea formării orientărilor valorice la studenţi prin arta coregrafică: abordare psihologică şi pedagogică

Conceptualizing the Development of Undergraduate Students’ Value Orientation through Choreography: a Psychological and Pedagogical Approach

CZU: 378.14:792.8

Pag. 11-16

Dohotaru Maia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 septembrie 2019


Rezumat

În articol este prezentat demersul psihologic al formării orientărilor valorice la studenţi prin arta coregrafică, din perspectiva psihologiei valorilor şi a psihologiei formării achiziţiilor comportamentale şi atitudinale, accentul fiind pus pe analiza şi valorificarea legităţilor creativităţii artistice. Demersul pedagogic este axat pe fundamentarea etapelor, a metodologiei şi a finalităţilor de formare a orientărilor valorice la studenţii-coregrafi. Totodată, se descriu pe larg principiile, structura şi conţinutul formării orientărilor valorice/estetice la studenţi.

In this article, the psychological approach of forming value orientations in undergraduate students through choreography is based on the perspective of the psychology of values and the psychology of behavior and attitude acquisition. Emphasis is placed on analyzing and capitalizing on the laws of artistic creativity. The teaching methodology is based on building a foundation for the various stages, the methods and the end goals of forming value orientations in choreography students. The principles, structure, and contents of the value/aesthetic orientation of students are also described.

Cuvinte-cheie
coregrafie, dans, valori, orientări valorice, instrucţiuni artistice, orientare estetică, achiziţii comportamentale, creativitate, atitudini, axiologie,

choreography, dance, values, value orientations, artistic guidelines, aesthetic orientations, behavioral acquisitions, creativity, attitudes, axiology