Schimb de experienţă şi bune practici privind educaţia finlandeză, centrată pe profesor şi pe elev
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1108 114
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-01 14:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01(480) (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. Schimb de experienţă şi bune practici privind educaţia finlandeză, centrată pe profesor şi pe elev. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 2(108), pp. 9-13. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(108) / 2018 / ISSN 1810-6455

Schimb de experienţă şi bune practici privind educaţia finlandeză, centrată pe profesor şi pe elev

Exchange of Experiences and of Best Practices in Finnish Education, Centered on Teacher and Student

CZU: 37.01(480)

Pag. 9-13

Goraş-Postică Viorica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

În articol se analizează rezultatele unei vizite de studiu în Finlanda, întreprinse recent de un grup de manageri şi profesori, pentru a cunoaşte în detalii sistemul educaţional şi contextul în care acesta s-a dezvoltat şi a atins performanţe remarcabile. Se prezintă mai multe priorităţi politice vizavi de educaţie şi de centrarea ei pe elev şi pe profesor, deopotrivă. De asemenea, se scot în evidenţă diverse practici pozitive, relevante pentru îmbunătăţirea învăţământului din Republica Moldova, la etapa actuală.

This article analyzes the results of a study visit, recently undertaken in Finland, by a group of managers and teachers, to know in detail the educational system and the context in which it has developed and achieved remarkable results. There are presented more policy priorities, related to education focused on student and teacher alike. It also highlights various positive practices, relevant for the improvement of education in the Republic of Moldova, at the present stage.

Cuvinte-cheie
educaţie, sistemul educaţional finlandez, elevi, profesori, învăţare pe tot parcursul vieţii, performanţă, inovaţie, calitate, bune practici,

education, Finnish education system, pupils, teachers, lifelong learning, performance, innovation, Quality, good practices