Discuţia de grup ca probă de evaluare orală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
814 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 21:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (501)
Organizarea instruirii (552)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Discuţia de grup ca probă de evaluare orală. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 58-62. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Discuţia de grup ca probă de evaluare orală

The Group Discussion as an Oral Assessment Task

CZU: 37.091

Pag. 58-62

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

În procesul de evaluare a competenţelor de comunicare, evaluarea orală nu poate fi ocolită. În acest sens, este relevantă capacitatea elevului de a construi şi rosti un discurs şi de a se încadra în discuţii la subiecte accesibile ca vârstă şi instruire. Evaluarea transparentă şi obiectivă impune aplicarea unor criterii, materializate în indicatori şi descriptori. Observarea unei discuţii de grup, ca probă orală, impune o structură clară de indicatori şi descriptori, care vizează următoarele criterii: corespunderea cu sarcina; corectitudinea ştiinţifică a declaraţiilor/validitatea argumentelor; corectitudinea de limbă; respectarea limitei de întindere.

Oral assessment cannot be omitted from the evaluation of communication skills. In this respect we find relevant the student’s capability to construct and deliver a speech and to participate in discussions based on subjects that are appropriate for his age and level of schooling. Transparent and objective assessment imposes certain criteria, which materialise as indicators and descriptors. Observing a group discussion as an oral assessment task imposes a clear structure for indicators and descriptors, based on the following criteria: correspondence to the task; scientific correctness of assertions/validity of arguments; language correctness; respecting length limits

Cuvinte-cheie
comunicare orală, discuţie, criterii, indicatori, descriptori,

oral communication, discussion, criteria, indicators, Descriptors