Views on students’ english language needs:  matches and mismatches
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1047 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.111'24'271(083.41) (1)
Limba engleză (691)
SM ISO690:2012
IFTIMIE, Nicoleta-Mariana. Views on students’ english language needs:  matches and mismatches. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2019, nr. 4(124), pp. 108-113. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 4(124) / 2019 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Views on students’ english language needs:  matches and mismatches

Aspecte vizând nevoile studenţilor legate de ȋnvăţarea limbii engleze:  potriviri şi neconcordanţe

CZU: 811.111'24'271(083.41)

Pag. 108-113

Iftimie Nicoleta-Mariana
 
Gheorghe Asachi Technical University of Iasi
 
 
Disponibil în IBN: 30 august 2019


Rezumat

The development of English for Specific Purposes (ESP) at university level means, among other things, a central role of the student in the learning process, made visible through active participation, interaction and cooperation via pair- and group-work. In order for all these things to happen, the teacher needs to use appropriate methodology, as well as to select, adapt or devise relevant, realistic, and interesting materials based on the students’ short- and long-term needs. This paper focuses on the students’ English language needs, as perceived by the students themselves, by foreign language teachers and by specialized teachers. The method used consists in questionnaires devised and administered by the author. The responses given are presented in tabulated form and are further on discussed, analyzed and compared. The comparison reveals similarities and differences as far as the perceptions of the different groups investigated are concerned.

Dezvoltarea englezei pentru scopuri specifice la nivel universitar înseamnă, printre altele, un rol central al studen-tului în procesul de învățare, vizibil prin participare activă, interacțiune și cooperare în perechi și grupe de lucru. Pentru ca aceste lucruri să aibă loc, este necesar ca profesorul să utilizeze o metodologie adecvată, să selecteze, să adapteze sau să elaboreze materiale relevante, realiste și interesante bazate pe nevoile de scurtă sau de lungă durată ale studenților. Lucrarea se axează pe nevoile studenților legate de studiul limbi engleze, așa cum sunt percepute de studenții înșiși, de profesorii de limbi străine și de profesorii de specialitate. Metoda constă în chestionare elaborate și administrate de autoare. Răspunsurile date sunt prezentate sub formă de tabel și sunt discutate, analizate și comparate. Comparația relevă asemănări și deosebiri în ceea ce privește percepția diferitelor grupuri investigate

Cuvinte-cheie
English for specific purposes, needs analysis, long-term needs, short-term needs, questionnaire, respondents, students, teachers,

engleza pentru scopuri specifice, analiza nevoilor, nevoi de scurtă durată, nevoi de lungă durată, chestionar, respondenţi, studenţi, profesori