Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
856 64 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-29 18:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9.07:37.011.31 (1) |
Psihologie (3477) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
SM ISO690:2012 BALODE, Neli. Modalități de sporire a rezilienței la burnout a cadrului didactic școlar. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2019, nr. 2(55), pp. 61-70. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 2(55) / 2019 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.9.07:37.011.31 | ||||||
Pag. 61-70 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul prezintă evaluarea eficienței unui program de intervenție pentru creșterea rezilienței cadrului didactic școlar la burnout prin consolidarea competențelor emoționale și relaționare. Participanți la studiu sunt 18 cadre didactice cu predare la ciclul gimnazial și liceal, nouă dintre aceștea au constituit grupul experimental, atras în ședințele de lucru al programului, desfășurat în formă de training psihologic, grupul de control fiind constituit din nouă cadre didactice, care doar au completat protocoalele de psihodiagnostic la etapele pre-, postintervenție și la etapa follow-up. Eiciența programului a fost estimată prin compararea scorurilor obținute în grupul experimental și grupul de control în urma aplicării Scalei OLBI (Oldenburg Burnout Inventory), elaborată de E. Demerouti et. al., și Scalei Satisfacția trebuințelor psihologice de bază în organizație (autonomie, relaționare și competență), elaborată de Anja Van Den Broeck et. al. În urma programului de intervenție grupul experimental a înregistrat o diminuare progresivă a nivelului burnout la toate trei etape de măsurare, diminuarea devenind mai accentuată la etapa follow-up, și o creștere graduală a satisfacției trebuințelor în autonomie, relaționare și competență în organizație, comparativ cu grupul de control |
||||||
Cuvinte-cheie Burnout, cadre didactice școlare, dezangajare, epuizare, satisfacția trebuințelor psihologice în autonomie, relaționare, competență în organizație, burnout, school teachers, exhaustion, disengagement, satisfaction of psychological needs in autonomy, relatedness and competence in organization |
||||||
|