Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1025 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-13 13:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.04:376-053.2 (1) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646) |
SM ISO690:2012 COROBAN, Cristina. Individualizarea procesului educațional pentru copiii aflați în situație vulnerabilă. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2019, nr. 3(123), pp. 27-31. ISSN 1814-3199. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale) | ||||||
Numărul 3(123) / 2019 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.04:376-053.2 | ||||||
Pag. 27-31 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Individualizarea procesului educațional pentru copiii aflați în situație vulnerabilă se poate realiza prin acordarea serviciilor de suport pentru a asigura tuturor oportunitatea de a achiziționa valori, atitudini, cunoștințe și abilități în raport cu propriile posibilități. Promovarea incluziunii înseamnă crearea și îmbunătăţirea continuă a cadrului social și educațional pentru a susține experiența de învățare la nivel de copil, mediu și la nivel de sistem în scopul facilitării participării individului la viața socială. În contextul creării mediului incluziv pentru copiii aflați în situație vulnerabilă, o atenție deosebită se accordă procesului de individualizare. Individualizarea este baza organizării procesului educaţional prin realizarea educaţiei centrate pe copil. Datele privind evoluția performanțelor școlare ale copiilor aflați în situație vulnerabilă au fost preluate din Proiectul „Incluziunea socioșcolară a copiilor din familii vulnerabile în sistemul educa-țional’’, implementat în perioada 2015-2019 cu suportul financiar al Fundației pentru copii „Pestalozzi” din Elveția. Proiectul nominalizat este implementat de Centrul pentru Copilărie, Adolescență și Familie „PRODOCS” în 6 centre de plasament și în 8 instituții educaționale din raioanele Anenii Noi, Călărași, Drochia, Hâncești, Telenești și Ștefan–Vodă. Rezultatele obținute de copii în cele patru semestre monitorizate arată ca performanțele școlare s-au îmbunătațit cu 5%, iar numărul absențelor s-a redus cu 50%, ceea ce demonstrează că abordarea individualizată aduce rezultate pozitive. |
||||||
Cuvinte-cheie individualizare, copii în situație vulnerabilă, performanțe școlare, educaţie centrată pe copil, mediu incluziv, individual approach, children in vulnerable situation, school performance/ achievement, school absenteeism, child-centered education, inclusive environment |
||||||
|