Individualizarea procesului educațional pentru copiii aflați în situație vulnerabilă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1025 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 13:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.04:376-053.2 (1)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646)
SM ISO690:2012
COROBAN, Cristina. Individualizarea procesului educațional pentru copiii aflați în situație vulnerabilă. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2019, nr. 3(123), pp. 27-31. ISSN 1814-3199.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 3(123) / 2019 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Individualizarea procesului educațional pentru copiii aflați în situație vulnerabilă

The individualization of the educational process for children in vulnerable situation

CZU: 37.04:376-053.2

Pag. 27-31

Coroban Cristina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 mai 2019


Rezumat

Individualizarea procesului educațional pentru copiii aflați în situație vulnerabilă se poate realiza prin acordarea serviciilor de suport pentru a asigura tuturor oportunitatea de a achiziționa valori, atitudini, cunoștințe și abilități în raport cu propriile posibilități. Promovarea incluziunii înseamnă crearea și îmbunătăţirea continuă a cadrului social și educațional pentru a susține experiența de învățare la nivel de copil, mediu și la nivel de sistem în scopul facilitării participării individului la viața socială. În contextul creării mediului incluziv pentru copiii aflați în situație vulnerabilă, o atenție deosebită se accordă procesului de individualizare. Individualizarea este baza organizării procesului educaţional prin realizarea educaţiei centrate pe copil. Datele privind evoluția performanțelor școlare ale copiilor aflați în situație vulnerabilă au fost preluate din Proiectul „Incluziunea socioșcolară a copiilor din familii vulnerabile în sistemul educa-țional’’, implementat în perioada 2015-2019 cu suportul financiar al Fundației pentru copii „Pestalozzi” din Elveția. Proiectul nominalizat este implementat de Centrul pentru Copilărie, Adolescență și Familie „PRODOCS” în 6 centre de plasament și în 8 instituții educaționale din raioanele Anenii Noi, Călărași, Drochia, Hâncești, Telenești și Ștefan–Vodă. Rezultatele obținute de copii în cele patru semestre monitorizate arată ca performanțele școlare s-au îmbunătațit cu 5%, iar numărul absențelor s-a redus cu 50%, ceea ce demonstrează că abordarea individualizată aduce rezultate pozitive.

Individualization of the educational process for vulnerable children can be accomplished by providing support services, thus giving all children the opportunity to acquire values, attitudes, knowledge and skills according to their individual needs. Promoting inclusion means creating and continuously improving the social and educational framework to support child- centered learning, in order to facilitate the individual's participation in social life. In the context of creating an inclusive environment for children in vulnerable situation, a particular issue is attached to the process of individualization. Individual approach in the education process is based on the child-centered education. Data on the evolution of school performance of children in vulnerable situations had been collected from the project “Social-school inclusion of children from the Placement Centres in the mainstream education system”, implemented by NGO Center for Childhood, Adolescence and Family PRODOCS (CCAF PRODOCS) in the period of 2015-2019, with the support of “Pestalozzi” Children’s Foundation, Switzerland. The project partners are 6 placement centres and 8 schools from: Călărași, Hîncești, Anenii Noi, Drochia, Telenești, Ștefan Vodă. Based on monitoring and evaluation system children in vulnerable situation from 6 placement centers increased their academic achievements by 5% and the number of unexcused absences decreased by 50%, which shows that the individualized approach brings positive results

Cuvinte-cheie
individualizare, copii în situație vulnerabilă, performanțe școlare, educaţie centrată pe copil, mediu incluziv,

individual approach, children in vulnerable situation, school performance/ achievement, school absenteeism, child-centered education, inclusive environment