Muzeul școlar: factor important al învățării formative
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
959 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 16:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.017:069.016 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032)
Muzee. Expoziții permanente (507)
SM ISO690:2012
NAGRINEAC, Svetlana. Muzeul școlar: factor important al învățării formative. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 1(61), pp. 100-108. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(61) / 2019 / ISSN 1811-5470

Muzeul școlar: factor important al învățării formative

School museum: important formative learning factor

CZU: 37.017:069.016

Pag. 100-108

Nagrineac Svetlana
 
Gimnaziul ,,V. Alecsandri”, or. Mărculești, raionul Florești
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2019


Rezumat

În acest articol este re lectat rolul sociocultural și funcțiile instructiv-educative ale muzeului școlar din perspectiva literaturii de specialitate; sunt cercetate și expuse bazele metodologice de formare a competențelor speci ice ale elevilor la lecțiile de istorie prin valori icarea muzeului școlar; sunt prezentate rezultatele elaborării și implementării unui program experimental valori icând patrimoniul muzeului. Datorită lecțiilor desfășurate în muzeu, elevilor li se cultivă spiritul de inițiativă, dorința de a realiza o cercetare, de a completa expozițiile muzeului. Astfel, procesul de dezvoltare a competențelor speci ice poate  i dinamizat prin activități permanente, promovate interactiv la teme ce re lectă cultura, rolul personalităților în istorie, valorile și tradițiile neamului.

In this article is re lected the socio-cultural role and instructive-educational functions of the school museum from the perspective of specialized literature; the methodological bases of the formation of speci ic competencies of the students at the lessons of History with the help of the school museum; there are presented the result of the development and implementation of an experimental program with use of the patrimony of such a museum. Due to the lessons realized in the museum, students educate their spirit of initiative, the desire to do a research, to add up the museum’s exhibitions. Thus, the process of developing the speci ic competencies can be dynamited by permanent activities, being interactively promoted in the topics that re lect culture, the role of personalities in history, of the values and traditions of the nation.

Cuvinte-cheie
muzeu școlar, funcțiile instructiv-educative ale muzeului școlar, obiecte de muzeu, competențe speci ice dezvoltate,

school museum, instructive-educational functions of the school museum, museum objects, speci ic skills developed.