Paradigme ale comunicării prezidențiale: geneză, persuadare, ritualizare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1040 62
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-02 15:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.772:32 (3)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (799)
Politică (2948)
SM ISO690:2012
PERU-BALAN, Aurelia, BAHNEANU, Vitalina. Paradigme ale comunicării prezidențiale: geneză, persuadare, ritualizare. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2018, nr. 3(178), pp. 94-113. ISSN 1957-2294.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 3(178) / 2018 / ISSN 1957-2294

Paradigme ale comunicării prezidențiale: geneză, persuadare, ritualizare

CZU: 316.772:32

Pag. 94-113

Peru-Balan Aurelia1, Bahneanu Vitalina2
 
1 Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 decembrie 2018


Rezumat

Articolul propus conține o analiză lapidară a tendințelor comunicării prezidențiale care se pot cristaliza in politici ale comunicării prezidențiale. Autorii reamintesc cele trei forme primordiale de comunicare prezidențiale prin televiziune: imperativă, agora și interactivă. Studiul include o abordare istorică a tradiției principalelor două tipuri de discursuri prezidențiale – discursul inaugural și discursul despre Starea națiunii. In acest sens, sunt analizate discursurile inaugurale ale președintelui francez Emmanuel Macron, a președintelui roman Klaus Iohannis, președinților americani – Barack Obama și Donal Trump. Din perspectiva tradiției și a dimensiunii persuasive, iși găsesc abordare și discursurile președintilor Republicii Moldova - Mircea Snegur și Nicolae Timofti.

The study contains a concise analysis of presidential communication tendencies that could get finalized into presidential communication polices. The authors reminds the three primordial forms of presidential communication through television: imperative, agora and the interactive one. The study includes also a historical approach of the tradition of the main two types of presidential discourses –the opening speech and the speech about the Nation’s State. In this regard there have been analyzed the opening speeches of the French president Emmanuel Macron, of the Romanian president Klaus Iohannis and of the American presidents Barack Obama and Donal Trump. Following the perspective of the tradition and of the persuasive dimension, there have been also researched the speeches of presidents of the Republic of Moldova – Mircea Snegur and Nicolae Timofti.

Cuvinte-cheie
comunicare politică, președinte,

model agora, model interactiv, discurs de inaugurare, discurs despre starea națiunii.