Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1040 62 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-02 15:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.772:32 (3) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (799) |
Politică (2948) |
SM ISO690:2012 PERU-BALAN, Aurelia, BAHNEANU, Vitalina. Paradigme ale comunicării prezidențiale: geneză, persuadare, ritualizare. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2018, nr. 3(178), pp. 94-113. ISSN 1957-2294. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice | ||||||
Numărul 3(178) / 2018 / ISSN 1957-2294 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.772:32 | ||||||
Pag. 94-113 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul propus conține o analiză lapidară a tendințelor comunicării prezidențiale care se pot cristaliza in politici ale comunicării prezidențiale. Autorii reamintesc cele trei forme primordiale de comunicare prezidențiale prin televiziune: imperativă, agora și interactivă. Studiul include o abordare istorică a tradiției principalelor două tipuri de discursuri prezidențiale – discursul inaugural și discursul despre Starea națiunii. In acest sens, sunt analizate discursurile inaugurale ale președintelui francez Emmanuel Macron, a președintelui roman Klaus Iohannis, președinților americani – Barack Obama și Donal Trump. Din perspectiva tradiției și a dimensiunii persuasive, iși găsesc abordare și discursurile președintilor Republicii Moldova - Mircea Snegur și Nicolae Timofti. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare politică, președinte, model agora, model interactiv, discurs de inaugurare, discurs despre starea națiunii. |
||||||
|