Adaptarea social-psihologică a cadrelor didactice stabile/instabile emoțional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
749 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 13:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12:159.9 (13)
Educație (14644)
Psihologie (3476)
SM ISO690:2012
CERLAT, Raisa. Adaptarea social-psihologică a cadrelor didactice stabile/instabile emoțional. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 149-156. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Adaptarea social-psihologică a cadrelor didactice stabile/instabile emoțional

The social-psychological adaptation of emotionally stable/ unstable teachers

CZU: 371.12:159.9

Pag. 149-156

Cerlat Raisa
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2018


Rezumat

În articol este efectuată analiza importanței stabilității emoționale în adaptarea social-psihologică a cadrelor didactice din învățământul primar. Rezultatele cercetării denotă existența diferențelor semnificative între cele două grupuri de cadre didactice – stabile/instabile emoțional, cele instabile emoțional demonstrând un nivel mai scăzut al adaptării. Ipoteza, potrivit căreia stabilitatea emoțională contribuie la creșterea nivelului adaptării social-psihologice, a fost confirmată.

The content of the article presents an analysis of emotional stability importance in social- psychological adaptation of teachers from primary education. The research results denote the existence of the significant differences between the two groups of teachers, emotionally unstable ones demonstrating a lower level of adaptation. The hypothesis according to which, the emotional stability contribute to the increasing of the social-psychological adaptation level has been confirmed.

Cuvinte-cheie
stabilitate emoțională, instabilitate emoţională, cadre didactice, adaptare social-psihologică, adaptabilitate,

trans-formări sociale, confort emoțional.