Conținutul și rolul suportului informațional în cadrul mixului de marketing din învățământul general
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1616 252
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 12:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:37(478) (1)
Probleme generale ale comerțului. Piața (823)
Educație (14651)
SM ISO690:2012
CASAP, Lucia. Conținutul și rolul suportului informațional în cadrul mixului de marketing din învățământul general. In: Economica, 2018, nr. 3(105), pp. 21-31. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(105) / 2018 / ISSN 1810-9136

Conținutul și rolul suportului informațional în cadrul mixului de marketing din învățământul general

Content and Role of Informational Support in the General Education Marketing Mix

CZU: 339.138:37(478)
JEL: M39.

Pag. 21-31

Casap Lucia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 octombrie 2018


Rezumat

Furnizarea informaţiilor către cetăţeni reprezintă un instrument puternic pentru îmbunătățirea serviciilor publice. Informaţia deţine un rol dublu: de comunicare și de suport al procesului decizional. A fi orientat spre marketing denotă că principala sarcină a instituției este să determine nevoile şi dorinţele pieţei-ţintă și să le satisfacă prin structură, comunicare, preţuri și livrare de programe și servicii viabile, competitive și adecvate. În contextul declinului demografic și implementării modelului „banul urmează elevul”, în Republica Moldova, au apărut premise pentru dezvoltarea marketingului educațional. Asigurarea suportului informaţional, în procesul decizional și de comunicare al mixului de marketing educaţional, are un rol determinant în asigurarea atingerii obiectivelor instituțiilor. Eforturile suplimentare de stabilire a unui canal bidirecțional de comunicare sunt cele care aduc o plusvaloare și mai considerabilă.

Providing citizens with information is a powerful tool for improving public services. Information has a dual role: communication and support of the decision-making process. Being marketing-oriented means that the main task of the institution is to determine the needs and desires of the target market and to satisfy them through structure, communication, pricing and delivery of viable, competitive and appropriate programs and services. In the context of demographic decline and implementation of the “money follows the student” model, in the Republic of Moldova appeared prerequisites for the development of the educational marketing. Providing informational support in the decision-making and communication process of the educational marketing mix has a decisive role in ensuring the achievement of the objectives of the institutions. Additional efforts to establish a bidirectional communication channel are those that bring even a more significant added value.

Cuvinte-cheie
Informaţie, marketing educaţional, suport informaţional, mixul de marketing, educaţie.