Responsabilitatea - dimensiune complexă a personalităţii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1094 113
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 11:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7.015.3 (6)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (216)
SM ISO690:2012
BATOG, Mariana. Responsabilitatea - dimensiune complexă a personalităţii. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 2(58), pp. 74-84. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(58) / 2018 / ISSN 1811-5470

Responsabilitatea - dimensiune complexă a personalităţii

Responsibility – complex dimension of personality

CZU: 374.7.015.3

Pag. 74-84

Batog Mariana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2018


Rezumat

Responsabilitatea este conceptualizată mai frecvent ca o dimensiune complexă a personalităţii. În acest articol analizăm noţiunea de responsabilitate; evidenţiem importanţa responsabilităţii pentru procesul de învăţare pe tot parcursul vieţii al adolescenţilor, tinerilor și adulţilor; specificăm rezultatele unor cercetări empirice şi accentuăm rolul responsabilităţii în dezvoltarea personalităţii. De asemenea, prezentăm unele instrumente de diagnosticare psihologică a responsabilităţii, descriem mecanismele psihologice de formare a responsabilităţii și propunem recomandări psihologice utile în acest sens.

Responsibility is frequently conceptualized as a complex dimension of the personality. In this article we analyze the notion of responsibility; highlight the importance of responsibility in the lifelong learning process for young people and adults; we specify the results of empirical research and emphasize the role of responsibility in the development of the personality.We also present some tools of psychological diagnosis of the responsibility and we describe the psychological mechanisms of the formation of responsability and propose psychological useful recommendations.

Cuvinte-cheie
responsabilitate, independenţă, învăţarea pe tot parcursul vieţii, bariere, probleme, resurse personale.,

responsibility, independence, lifelong learning, barriers, problems, resources.