O abordare critică a rolului Consiliului de Administraţie în autoconducerea şcolii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
676 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-20 12:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.122 (2)
Educație (14645)
SM ISO690:2012
MUŞENCO, Angela. O abordare critică a rolului Consiliului de Administraţie în autoconducerea şcolii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 3(97), pp. 37-40. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(97) / 2016 / ISSN 1810-6455

O abordare critică a rolului Consiliului de Administraţie în autoconducerea şcolii

A critical approach of the role of the Administration Board of the educational institutions in the process of school self-governing

CZU: 371.122

Pag. 37-40

Muşenco Angela
 
Direcția de Învățămînt Soroca
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

În articol este abordată problema descentralizării sistemului educaţional din R. Moldova. Noul context legislativ (Codul Educaţiei, Strategia Educaţia 2020) promovează principiile descentralizării managementului educaţional prin crearea în instituţiile de învăţămînt a Consiliului de Administraţie (CA). Deşi CA nu este un element de noutate, Regulamentul de funcţionare aprobat recent aduce schimbări majore, care vizează modificarea componenţei consiliului, procedura de desemnare a preşedintelui, investirea cu atribuții destul de largi în ceea ce privește resursele umane, materiale şi financiare ale şcolii. Există temeri că activitatea CA ar putea avea un impact nesemnificativ asupra instituţiilor, dat fiind faptul că majoritatea membrilor CA au foarte puţine tangenţe cu şcoala şi cunosc insuficient domeniul educaţiei. Prin urmare, instruirea membrilor CA este la ordinea zilei.

The article treats the issue of decentralization of the education system in Moldova. The new legislation (Education Code, Education Strategy 2020) promotes the principles of decentralization of the education management, by creating Administration Councils in the educational institutions. Although the Administration Councils are not a novelty in our educational system, the new Regulation on functioning brings major changes by modifying the composition of the Council, through the procedure of appointing the president of the Council, by granting him large enough attributions concerning human, material and financial resources of the school. There are some fears that their activity might have insignificant impact on institutions, considering that the majority of members of the Council have few relations with the school and don’t know well enough the educational field. In this situation it is absolutely necessary to train the members of the Administration Councils.

Cuvinte-cheie
Administration Councils, decentralization of the education management, Education Strategy 2020.,

education management, Education Code