Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
676 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-20 12:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.122 (2) |
Educație (14645) |
SM ISO690:2012 MUŞENCO, Angela. O abordare critică a rolului Consiliului de Administraţie în autoconducerea şcolii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 3(97), pp. 37-40. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(97) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.122 | ||||||
Pag. 37-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată problema descentralizării sistemului educaţional din R. Moldova. Noul context legislativ (Codul Educaţiei, Strategia Educaţia 2020) promovează principiile descentralizării managementului educaţional prin crearea în instituţiile de învăţămînt a Consiliului de Administraţie (CA). Deşi CA nu este un element de noutate, Regulamentul de funcţionare aprobat recent aduce schimbări majore, care vizează modificarea componenţei consiliului, procedura de desemnare a preşedintelui, investirea cu atribuții destul de largi în ceea ce privește resursele umane, materiale şi financiare ale şcolii. Există temeri că activitatea CA ar putea avea un impact nesemnificativ asupra instituţiilor, dat fiind faptul că majoritatea membrilor CA au foarte puţine tangenţe cu şcoala şi cunosc insuficient domeniul educaţiei. Prin urmare, instruirea membrilor CA este la ordinea zilei. |
||||||
Cuvinte-cheie Administration Councils, decentralization of the education management, Education Strategy 2020., education management, Education Code |
||||||
|