Resursa umană din educaţie – încotro?
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
619 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-09 00:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.134 (38)
Educație (14645)
SM ISO690:2012
PATAKI, George. Resursa umană din educaţie – încotro? In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 2(96), pp. 46-49. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(96) / 2016 / ISSN 1810-6455

Resursa umană din educaţie – încotro?

Human resource in education – where it is heading?

CZU: 371.134

Pag. 46-49

Pataki George
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

Calitatea în educaţie şi dezvoltarea reală a competenţelor la elevi nu pot apărea în orice condiţii. Profesorii sînt personajele-cheie care fac posibilă transformarea elevilor din simpli participanţi la actul educaţional (educaţia de subzistenţă) în cetăţeni capabili de a-şi stabili ţinte în viaţa profesională şi personală pe baza competenţelor dezvoltate pe parcursul şcolarităţii (educaţia de calitate). Acest articol este o pledoarie în favoarea continuării reformelor în domeniul politicilor de personal şi încă o încercare de promovare a Programului Naţional pentru dezvoltarea resurselor umane, program care, odată adoptat şi implementat, are capacitatea de a îmbunătăţi semnificativ condiţia cadrului didactic din R. Moldova.  

Quality in education and developing substantively the students’ competences cannot appear in any conditions. Teachers are the key characters to the transformation of ordinary students participating in the educational process (subsistence education) into citizens able to set targets for their professional and personal life based on competences acquired during schooling (quality education). This article is a plea for the continuation of the teachers’ policies reforms and yet another attempt to promote the National Education Human Resources Development Program which, once adopted and implemented, has the ability to significantly improve the condition of the teachers in Moldova.

Cuvinte-cheie
quality education,

teacher professional development, teacher policies, National Education Human Resources Development Program.