Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
874 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-31 08:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
785.161:788.5.087.2 (1) |
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (274) |
SM ISO690:2012 TCACENCO, Victoria. Fenomenul standardului jazzistic în repertoriul formaţiei „UNIVOX VOCAL BAND”. In: Arta , 2017, nr. 2(AAV), pp. 47-53. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2017 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 785.161:788.5.087.2 | ||||||
Pag. 47-53 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de faţă este dedicat fenomenului de standard – un component-cheie al muzicii de jazz, un mijloc important de păstrare şi dezvoltare a tradiţiei jazzistice. Scopul autoarei constă în cercetarea tratării standardelor de jazz în aranjamentele realizate şi cântate de formaţia autohtonă „Univox Vocal Band”. Analiza se realizează pe baza melodiilor de jazz de diferite genuri, cum ar fi legendarul imn creştin „Amazing Grace”, cântecul „Christmas Song” din repertoriul lui Mel Tormé, cântecul „Ol’ Man River” din musical-ul „Boat Show” semnat de J. Kern, precum şi pe şlagărul „Ain’t No Sunshine” al cântăreţului de R&B Bill Withers. Pe baza analizei făcute se scot la iveală cele mai reprezentative trăsături ale compoziţiilor selectate, care reflectă asimilarea tradiţiilor universale de interpretare a standardului. Astfel, la nivel melodic se observă folosirea iscusită a pattern-urilor intonaţionale de blues, la nivel armonic utilizarea procedeelor de blue scale, blue chords, barbershop harmoinies, la nivel ritmic muzicienii formaţiei redau specificul mijloacelor de secondary rag, swing feeling, iar la nivel de factură observăm utilizarea unor astfel de procedee, cum ar fi walking bass, tehnica riff-urilor, call-and-response, ostinato, poliostinato. |
||||||
Cuvinte-cheie jazz, Standard, riff, „Univox Vocal Band”, Mel Tormé, Jerome Kern, Bill Withers, mainstream, blue scale, blue chords, barbershop harmoinies, secondary rag, swing feeling, walking bass, call-andresponse., break |
||||||
|