Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
480 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-05 12:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1345) |
Probleme generale de didactică și metodică (1233) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Didactici particulare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2012, nr. 1(71), pp. 56-60. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(71) / 2012 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02 | ||||||
Pag. 56-60 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Realitatea pedagogică pe care o reprezintă didacticile particulare este exprimată prin mai mulţi termeni. Mai des utilizaţi sînt termenii de metodică şi de didactică aplicată. Convenţional este propusă formula de didactica disciplinei de învăţămînt. În sistemul ştiinţelor educaţiei, didactica disciplinei de învăţămînt este o ştiinţă pedagogică particulară şi aplicată, subordonată didacticii generale. Implică o metodologie de tip interdisciplinar, bazată pe interacţiunea dintre didactica generală şi epistemologia disciplinei de învăţămînt (matematică, istorie etc.). Evoluează în raport de două modele: 1) didactica aplicată, construită ca un caz particular al didacticii generale; 2) didactica ştiinţei, construită în raport de specificul epistemologic şi psihologic al cunoştinţelor disciplinei de învăţămînt. Perspectiva paradigmei curriculumului impune elaborarea unui model integrator care valorifică global şi deschis resursele pedagogice ale didacticii aplicate şi ale didacticii ştiinţei. |
||||||
|