Educaţia pentru lectură
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
723 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-13 15:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.03 (784)
Educație (14645)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Educaţia pentru lectură. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 2(78), pp. 54-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(78) / 2013 / ISSN 1810-6455

Educaţia pentru lectură
CZU: 37.03

Pag. 54-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 18 august 2017


Rezumat

Educaţia pentru/prin lectură reprezintă o dimensiune particulară a educaţiei intelectuale. Are ca funcţie pedagogică generală receptarea, interiorizarea şi valorificarea resurselor cognitive ale lecturii în mediul şcolar şi extraşcolar. Ca metodă didactică, lectura constituie „o cale de acces la valorile culturii”, promovată în perspectiva educaţiei permanente.

Education for/through reading is a particular dimension of intellectual education. A general pedagogical function is perception, internalization and use of cognitive resources of reading in school and extracurricular activities. As a teaching method, reading is “an essential way of access to cultural values “ promoted in perspective of lifelong learning.

Cuvinte-cheie
Education for/through reading, reading – school reports, social practices of reading, reading as a teaching method