Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
707 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-26 09:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.046:[811.135.1+821.135.1] (14) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4036) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1464) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2114) |
SM ISO690:2012 SĂRBUŞAN, Galina. Lectura în scopul formării competenţei de comunicare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 5-6(87-88), pp. 46-49. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(87-88) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016.046:[811.135.1+821.135.1] | ||||||
Pag. 46-49 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Şcoala are ca finalitate instruirea şi educarea copilului; dacă viitorul adult trebuie să fie un om bine educat şi format, aceasta se realizează şi prin cultivarea gustului pentru lectură. Copilul trebuie îndrumat să facă lecturi, ajutat să aleagă cărţile care se potrivesc cerinţelor şi dorinţelor sale de cunoaştere. La orele de limba şi literatura română, el citeşte pentru a se cultiva, a descoperi noi informaţii, a se realiza spiritual. În zilele noastre, graţie calculatoarelor şi Internetului, elevii au acces nelimitat la informaţie. Prăbuşirea cărţii şi a cititului a început să se simtă în miile de elevi care nu pot susţine o conversaţie în afara banalului cotidian. Deşi posibilităţile unui calculator sînt atît de acaparatoare, emoţia citirii unei cărţi nu poate fi înlocuită cu nimic, iar televiziunea propagă imaginea omului de succes detașat de valorile ce promovau altădată şcoala ca structură socială care îi oferă copilului cadrul psihosocial favorabil unei dezvoltări echilibrate. |
||||||
Cuvinte-cheie Key-competence, skills, attitudes, communication in the native language, acquaintances, intellectual work techniques |
||||||
|