Lectura în scopul formării competenţei de comunicare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
707 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-26 09:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:[811.135.1+821.135.1] (14)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4036)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1464)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2114)
SM ISO690:2012
SĂRBUŞAN, Galina. Lectura în scopul formării competenţei de comunicare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 5-6(87-88), pp. 46-49. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(87-88) / 2014 / ISSN 1810-6455

Lectura în scopul formării competenţei de comunicare
CZU: 37.016.046:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 46-49

Sărbuşan Galina12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Colegiul Politehnic din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

Şcoala are ca finalitate instruirea şi educarea copilului; dacă viitorul adult trebuie să fie un om bine educat şi format, aceasta se realizează şi prin cultivarea gustului pentru lectură. Copilul trebuie îndrumat să facă lecturi, ajutat să aleagă cărţile care se potrivesc cerinţelor şi dorinţelor sale de cunoaştere. La orele de limba şi literatura română, el citeşte pentru a se cultiva, a descoperi noi informaţii, a se realiza spiritual. În zilele noastre, graţie calculatoarelor şi Internetului, elevii au acces nelimitat la informaţie. Prăbuşirea cărţii şi a cititului a început să se simtă în miile de elevi care nu pot susţine o conversaţie în afara banalului cotidian. Deşi posibilităţile unui calculator sînt atît de acaparatoare, emoţia citirii unei cărţi nu poate fi înlocuită cu nimic, iar televiziunea propagă imaginea omului de succes detașat de valorile ce promovau altădată şcoala ca structură socială care îi oferă copilului cadrul psihosocial favorabil unei dezvoltări echilibrate.

The school aims at the end the training and the child education; if future adult has to be a well-educated and formed as personality, it is achieved through the development of reading desire. Child must be regularly guided towards reading, helped to choose those books that fit his needs and desires of knowledge. The pupil at the Romanian language and literature classes read to find the necessary information for a communication project and to realize spiritually point. Nowadays, access to information is unlimited with computers and the Internet. The collapse of reading and of the book resultind in thousands of students who can not hold a conversation right outside of the daily routine. Although the possibilities of a computer are so intrusive, the excitement of reading a book can not be replaced by anything, and current television propose an image of successful man, no longer has to do with the old moral values that promoted school as social structure, and which gives the child the psycho-social environment of balanced development.

Cuvinte-cheie
Key-competence, skills, attitudes,

communication in the native language, acquaintances, intellectual work techniques