Educația juridică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
626 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-30 13:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.017:34 (4)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Drept. Jurisprudență (15192)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Educația juridică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 2(90), pp. 54-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(90) / 2015 / ISSN 1810-6455

Educația juridică
CZU: 37.017:34

Pag. 54-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

Educația juridică reprezintă o dimensiune particulară a activității de formare-dezvoltare morală a personalității proiectată și realizată în raport de valorile binelui moral-juridic. Calitatea sa este probată normativ la nivelul optimizării raporturilor dintre conștiința juridică teoretică (norme, noțiuni, raționamente etc. – juridice) și conștiința juridică practică (mentalități, conduite etc. – juridice). Conținutul educației juridice vizează cunoașterea și înțelegerea cadrului legislativ la nivel normativ (legi constituționale, organice etc.) și acțional (amendamente, abrogare, putere reglementată etc.). Metodologia educației juridice a elevului, realizată la nivel școlar și extrașcolar, valorifică metodele educației morale în contextul specific unor forme de activitate organizate formal (oră de dirigenție, cultură civică, filozofie, economie etc.) și nonformal (cercuri de dezbateri moral-juridice etc.).

Juridical education is a particular dimension of activities for development the moral personality designed and built according to the values of moral-juridical good. The quality of juridical education is normatively proven through optimization of the relationship between theoretical juridical consciousness (rules, concepts, reasoning, etc. – juridical) and practical juridical awareness (attitudes, behavior, etc. – juridical). The content of juridical education includs the knowledge and understanding of legislative framework at the normative level (constitutional, organic, etc.) and functional (amendments, repeal regulated power etc.). The methodology of juridical education of the pupils performed at the school and extraschool level, exploits the methods of moral education in the specific context of formal organized activity (civic culture, philosophy, economics, etc.) and non-formal (debates club etc.).

Cuvinte-cheie
Juridical education,

juridical consciousness, juridical awareness, methodology of juridical education