Reflections on the concept of managerial thinking
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
765 2
Ultima descărcare din IBN:
2019-05-16 02:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.2 (109)
Agenți manageriali. Mecanisme. Măsuri (100)
SM ISO690:2012
ŢURCANU, Ina. Reflections on the concept of managerial thinking. In: Economie şi Sociologie, 2016, nr. 4, pp. 79-84. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 4 / 2016 / ISSN 1857-4130

Reflections on the concept of managerial thinking
CZU: 005.2
JEL: J32, J51, H12, M54

Pag. 79-84

Ţurcanu Ina
 
National Commerce College of the Academy of Economic Studies
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 20 iunie 2017


Rezumat

This article addresses an issue of maximum importance for the vocational training system in the Republic of Moldova and for the management system. It describes and analyzes methods and techniques important for the development process of managerial thinking. Management methods are described in detail, being based on experiences in managerial development, characteristic features of each method, and accordingly its advantages. The investigation reveals the formation process of boundaries of thoughts and their impact on decision making (effective and ineffective). The author argues changes in experience of management standards in the new economic conditions. The author proposes a new algorithm in the analysis and improvement of managerial work. The emergence of crisis conditions requires the application of programs related to changes in all areas of activity of various economic structures. Research purposes proposed by the author aims to estimate the economic and geopolitical situation in the context of estimation of possibilities of economic entities management in solving problems occurred before a new management revolution. Research methods reflect the relationship between theory and empiric, being quite controversial and important. The methods used (analysis, management, comparison, induction, deduction, forecasting etc.) highlight certain features of the real world that are relevant to the subject of the research, explain the relationship between them, allow formulation of empirically tested propositions about these features. The main results are related to companies’ success on the market, being determined by the efficient use of economic resources, the ability to fully meet customers’ needs, to respond quickly to changes in the external environment. The author determines that in order to achieve success, managers have to be innovative, persistent and continuously improving, as internal and external environment of the company is variable.

În articolul dat este abordat un subiect de maximă importanță atât pentru sistemul de formare profesională din Republica Moldova, cât și pentru sistemul managerial. Sunt descrise și analizate metode și tehnici importante ale procesului dezvoltării gândirii manageriale. Se descriu în detaliu metode manageriale bazate pe experiențe în dezvoltarea managerială, trăsăturile caracteristice fiecărei metode și, corespunzător, avantajele ei. Investigația dezvăluie procesul de formare a limitelor de gândire și impactul lor asupra luării deciziilor (eficiente și neeficiente). Autorul argumentează schimbările din experiența standardelor de gestiune în noile condiții economice. Autorul propune un algoritm nou în analiza și perfecționarea activității manageriale. Apariția condițiilor de criză necesită aplicarea unor programe vizând schimbările din toate domeniile activității diverselor structuri economice. Scopul cercetării propus de autor vizează estimarea situației economice și geopolitice în contextul estimării posibilităților managementului entităților economice în rezolvarea problemelor survenite în pragul unei noi revoluții de gestiune. Metodele de cercetare reflectă relaţia dintre teoretic şi empiric ca una destul de controversată și importantă. Metodele utilizate (analiza, managementul, comparația, inducția, deducția, previziunea etc.) pun în evidenţă anumite caracteristici ale lumii reale, care sunt relevante pentru subiectul cercetării, explicitează relaţiile dintre acestea, permit formularea de propoziţii testabile din punctul de vedere empiric despre aceste caracteristici. Principalele rezultate se referă la succesul întreprinderilor pe piață, fiind determinate de utilizarea eficientă a resurselor economice, capacitatea de a satisface pe deplin nevoile clienților, răspunsul rapid la schimbările din mediul extern. Autorul determină faptul că, practic, pentru succes este necesar ca managerii să fie inovativi, insistenți și în continuă perfecționare, deoarece mediul intern și extern al întreprinderii este variabil

Эта статья исследует вопросы чрезвычайной важности, имея значение для системы профессиональной подготовки в Молдове и всей системы управления. Описанны и проанализированы значимые методы и техники для развития управленческого мышления. Подробно проанализированы методы управления на основе опыта в процессе разработки управленческих характерных особенностей каждого метода и, соответствующие, преимущества. Исследование раскрывает формирование границ мышления и его влияние на процесс принятия решений (эффективных и неэффективных). Автор аргументирует изменения в опыте использования стандартов управления в новых экономических условиях. Автор предлагает новый алгоритм анализа и совершенствования управленческой работы. Возникновение кризисных условий требует применения программ по изменениям во всех сферах деятельности различных экономических структур. Основная цель исследования, предложенная автором, состоит в оценки экономического и геополитического состояния управления в контексте возможных экономических агентов в решении управлении проблем на пороге новой экономической революции. Методы исследования отражают взаимосвязь между теоретически и эмпирически как весьма спорным и важным вопросом. Используемые методы (анализа, управления, сравнения, индукционный, дедукционный, прогнозирования и т.д.) выделяют некоторые особенности реального мира которые относятся к теме исследования, объясняют взаимосвязь между ними, позволяют формулирование тестируемых предложений с эмпирический точки зрения об этих особенностях. Основные результаты относятся к успеху предприятий на рынке за счет эффективного использования экономических ресурсов, способность полностью удовлетворить потребности клиентов, быстрая реакция на изменения внешней среды. Автор определяет что, практически, для успеха, менеджеры должны быть инновационными, настойчивыми и постоянно обучаться, так как внутренняя и внешняя среда предприятия является переменной.

Cuvinte-cheie
Methods, techniques, experiences, development, management, leader, self-development,

economic paradigm, revolution, management quality