Remedierea stilurilor de învățare și a tipurilor de inteligență la studenții facultății de psihologie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1248 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 20:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923 (460)
Psihologie (3477)
SM ISO690:2012
COVACI, Mihai, JELESCU, Petru. Remedierea stilurilor de învățare și a tipurilor de inteligență la studenții facultății de psihologie. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2017, nr. 1(46), pp. 3-13. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1(46) / 2017 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Remedierea stilurilor de învățare și a tipurilor de inteligență la studenții facultății de psihologie
CZU: 159.923

Pag. 3-13

Covaci Mihai, Jelescu Petru
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2017


Rezumat

The article succinctly expose results of ascertaining experiment, the basis of which, for a semester, were organized and conducted formative and monitoring experiment with reference to remediation of learning styles and types of intelligence at students from the Faculty of Psychology. The formative experiment was founded on the predominance of cognitive constructivist paradigm joined with e-Learning paradigm. Eight synthesis of adaptive techniques were applied, intended to develop three characteristics of learning styles and three different type of rationalization or intelligence: techniques focused on developing reflexivity, theorizing and pragmatism. Calculate the Cohen's d effect, it has been found that the styles Reflector, Theorist, Pragmatist (within HoneyMumford model) and on the Concrete experience (within the model Kolb) was obtained great effect the Cohen's d. The styles Reflective observation, Abstract conceptualization (Kolb), sub-scales 3. Concrete processing, 4. Self-regulation of processes, results and content of learning (Vermunt) and Intra-personal intelligence (Gardner) were recorded mid-level the Cohen's d effects. Low level results were obtained at 1b) Critical processing, Inter-personal intelligence and Verbal-linguistic intelligence. Thus, the formative program has been validated.

În articol sunt expuse succint rezultatele experimentului constatativ, în baza căruia, timp de un semestru, au fost organizate și desfășurate experimentul formativ și de control cu referire la remedierea stilurilor de învățare și a tipurilor de inteligență la studenții facultății de psihologie. Experimentul formativ a avut la temelie predominanța paradigmei constructiviste conexată cu paradigma cognitivistă e-Learning. Au fost aplicate opt sinteze de tehnici adaptive, preconizate să dezvolte 3 caracteristici ale stilurilor de învățare și 3 tipuri de capacități de raționalizare sau inteligențe: tehnici axate pe dezvoltarea reflexivității, teoretizărilor și pragmatismului. Utilizând indicele d – Cohen, s-a constatat că la stilurile Reflexiv, Teoretician, Pragmatic (din cadrul modelului Honey-Mumford) și la Experiența concretă (din cadrul modelului Kolb) s-au obținut efecte mari ale indicelui d. La stilurile Conceptualizarea abstractă, Observația reflectată (Kolb), sub-scalele 3. Procesare concretă, 4. Autoreglarea proceselor, rezultatelor și conținutului învățării (Vermunt) și la Inteligența intra-personală (Gardner) au fost înregistrate efecte de nivel mediu. Rezultate de nivel mic au fost obținute la 1.b) Procesare critică, Inteligența inter-personală și Inteligența verbal-lingvistică. Astfel, programul formativ a fost validat.

Cuvinte-cheie
Remediere, stil de învăţare, tip de inteligență, studenţi, evaluare, validare,

tehnici formative