Pregatirea studenţilor in vederea formarii competenţei de consiliere psihopedagogica
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
772 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 18:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.141:371.132:37.015.3 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
SM ISO690:2012
PASCARU-GONCEAR, Valeria. Pregatirea studenţilor in vederea formarii competenţei de consiliere psihopedagogica. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 9(99), pp. 109-113. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(99) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Pregatirea studenţilor in vederea formarii competenţei de consiliere psihopedagogica
CZU: 378.141:371.132:37.015.3

Pag. 109-113

Pascaru-Goncear Valeria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 martie 2017


Rezumat

Experienţa mai multor ţări indică asupra faptului că introducerea activităţilor de consiliere psihopedagogică realizate de profesori sau grupuri de profesori, specialişti în depăşirea şi rezolvarea problemelor educaţionale, nu doar facilitează activitatea cadrelor didactice, dar şi îmbunătăţeşte procesul instructiv-educativ. Deoarece consilierea psihopedagogică este realizată în special de către cadrele didactice în şcoală, în scopul asigurării unui nivel optim al procesului de pregătire al studenţilor, viitoare cadre didactice, competente a desfăşura activităţi de consiliere psihopedagogică, instituţiile de învăţământ superior propun programe şi activităţi multidimensionale. Formarea studenţilor este un proces prin care se asigură calitatea educaţiei, pe parcursul căruia candidaţii dobândesc cunoştinţe teoretice şi îşi formează abilităţi practice necesare desfăşurării activităţii lor. Însă, oricât de multe cunoştinţe în domeniu ar avea studentul, dacă el nu dispune de abilităţi practice de soluţionare optimă a problemelor de învăţare, calitatea şi eficienţa muncii acestuia lasă de dorit. Deci, transpunerea în practică a cunoştinţelor de specialitate ţine de calităţile personale ale individului. Aceste calităţi capătă contururi şi se structurează într-un stil specific în procesul de formare/dezvoltare a competenţei de consiliere psihopedagogică.

The experience of many countries indicates that the introduction of psycho-pedagogical activities carried out by teachers or groups of teachers and specialists in overcoming educational problem solving, not only facilitates the work of teachers, but also improves the educational process. Because counseling psycho is mainly driven by teachers in schools in order to ensure an optimal level of training process of students, future teachers competent to conduct psychopedagogical, higher education institutions offer programs and Ativ multidimensional. Training of students is a process that ensures the quality of education, during which candidates acquire theoretical and practical knowledge necessary to conduct their business. But however many student knowledge in the field would have, if he lacks practical skills of problem-solving learning, quality and efficiency of its work is poor. So, the implementation of specialized knowledge related to the personal qualities of the individual. These qualities are conceded and is structured in a specific style in the training/development of psycho-pedagogical competence.

Cuvinte-cheie
competenţă de consiliere psihopedagogică, autocercetare, metodologie de formare a competenţei de consiliere psihiopedagogică,

cadru didactic, cunoştinţe, abilităţi, atitudini, performanțe, autocunoaştere, imagine de sine